Na 20. září si Sophos naplánoval pražskou zastávku své roadshow. Partnery z České republiky přivítal v hotelu Marriott Klaus Demuth, channel sales manager Eastern Europe, který představil tým a lokální distributory – společnosti Annex NET a Comguard.
Český a slovenský trh podporuje tým skladající se z Patricka Müllera, channel account executive; Cathrine Weber, channel account manager; Michala Hebedy, presales engineera a Anny Makarenko, marketing managerky.
Karl Heinz Warum, regional vice president sales CEEMEA, uvedl svůj výstup tím, že bezpečnost je jedním z megatrendů dnešního IT. Trh kybernetické bezpečnosti podle něj představuje 38 miliard dolarů a jeho meziroční míra růstu má dosahovat 7 %.
Připomenul, že Sophos se soustředí pouze na midmarket od 1000 do 5000 uživatelů a veškerý byznys dělá 100% přes partnery. Polovinu byznysu Sophosu přitom představuje networking a 45 % ochrana koncových bodů (ostatní řešení 5 %). Celkový obrat společnosti za fiskální rok 2016 činil 534,9 milionů dolarů a meziročně rostl o 19,7 %.
„Data jsou nové zlato“, a to podle Karla Heinze Waruma platí i v oblasti IT bezpečnosti. Z jedné strany jsou data cenná pro útočníky, z druhé strany pomáhají zlepšovat úroveň zabezpečení. Proto se Sophos nesoustředí pouze na centralizaci správy veškerých svých produktů, ale i na „cloudovou inteligenci“. Plánované využití analytiky dat napříč všemi produkty Sophosu má pomoci vytvořit vhled pro automatizaci zákroků.
Dále Warum shrnul, že dnes na komplexní ochranu firmy potřebují kolem 14 různých produktů, což znamená správu přes 14 různých dashboardů a jejich náročné propojení. Proto Sophos staví tzv. Sophos Central – centrální webovou administrační konzoli pro správu zákazníků a jejich řešení.
Počet partnerů, kteří již Sophos Central aktivně používají, meziročně vyrostl o téměř 100 %. Objem vystavených faktur přes tuto platformu vzrostl o 220 %, dodal Warum.
IT bezpečnost jako top priorita firem
Poté Karl Heinz Warum představil hlavní závěry průzkumu IDC v regionu DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko a CEE (střední a východní Evropa – ČR, Polsko, Maďarsko). V dotazování mezi organizacemi se IT bezpečnost umístila jako hlavní priorita. Podobně zásadní prioritou je však snižování nákladů na IT.
Téměř pětina dotázaných firem plánuje nasazení ochrany mobilních zařízení, podobné množství plánuje nasadit kompletní end-to-end zabezpečení s pokročilými bezpečnostními systémy. Téměř 70 % organizací napříč regiony přitom věří, že jim integrovaná bezpečnost může přinést zásadní výhody.
Z pohledu výběru dodavatele průzkum ukázal, že při volbě partnera si organizace nejvíce cení rychlé odezvy (81 %) a dobré podpory (77 %). Na třetím místě jsou pak celkové náklady (70 %). Proto Sophos slovy Karla Heinze Waruma nechce partnery jako resellery, ale jako důvěryhodné poradce svých zákazníků.
Další výsledky výzkumu přiblížil Klaus Demuth. Organizace ve střední a východní Evropě vnímají jako hlavní prioritu v IT bezpečnosti zavedení DLP a ochrany dat. Dotazování zároveň ukázalo tendenci organizací přecházet ze základních bezpečnostních produktů na pokročilá řešení směrem k UTM a ochraně před pokročilými útoky. Současně šest z desíti respondentů souhlasí, že spojení síťového firewallu s ochranou koncových bodů je cesta k lepšímu zabezpečení.
Naopak hlavními výzvami je nedostatek odbornosti v bezpečnosti (a pokročilých hrozbách), složité zajištění komplexní ochrany a chybějící zdroje.
Kanál, který tato zjištění chápe, je podstatně lépe připravený pro budoucnost a pro využití příležitostí upsellu a cross-sellu, reagoval na výsledky Klaus Demuth.
Klaus Demuth také prozradil, že Sophos v listopadu plánuje obnovu partnerského programu. Dodal, že společnost stále pracuje na české lokalizaci Sophos Central a vyzval partnery, ať reagují, pokud narazí na nějakou nesrovnalost.
„Rozhodněte se, co budete prodávat, proškolte se a spolupracujte s týmem Sophosu. Certifikovaní partneři dělají čtyřikrát větší obraty než ti bez certifikací,“ uzavřel svůj vstup Klaus Demuth.
Technologický update
Co nového chystá Sophos po technologické stránce partnerům ukázal Christoph Riese, senior manager, sales engineering. Shrnul, že datové úniky ze smartphonů a tabletů se loni více než zdvojnásobily. I proto je podle něj možná Sophos Mobile Control z pohledu prodeje nejrychleji rostoucím produktem v portfoliu Sophosu.
Jeho nové verze pro Android a iOS dostanou také funkcionalitu dvoufaktorové autorizace a bude možné je spravovat přes centrální konzoli.
Poté Riese partnerům na reálné ukázce předvedl, jak funguje šifrování disku a souborů včetně novinky – synchronizovaného šifrování (produkt SafeGuard Enterprise), které bude fungovat i na úrovni aplikací. Šifrování souborů tak může do určité míry suplovat DLP řešení, dodal Riese.
Ochrana koncových bodů Endpoint Protection je nově integrovaná s produkty SurfRight, které Sophos koupil koncem roku 2015. HitmanPro je nyní dostupný jako produkt Sophos Clean a HitmanPro.Alert jako Intercept X. Obě řešení jsou opět pod centrální správou. Christoph Riese dodal, že Intercept X jako ochrana před exploity může díky tomu, že nekoliduje s tradičními antiviry jiných výrobců, běžet současně s nimi. Nová generace ochrany koncových bodů Next Gen Endpoint Protection pak bude integrovaná s technologií Security Heartbeat.
V pozdější prezentaci sales engineer Michal Hebeda představil rozšíření bezdrátového portfolia o správu bezdrátových sítí (i ve více lokalitách) Sophos Wireless, která je řízená přes Sophos Central.
Hebeda také přiblížil novinky ve funkcionalitách a uživatelském rozhraní Sophos XG Firewallů a představil Sophos Central E-mail – zabezpečení e-mailu centrálně řízené z cloudu a dodávané jako služba.
Synchronizované zabezpečení
O synchronizovaném zabezpečení, tedy o tom, které produkty Sophos mezi sebou dokážou komunikovat a spolupracovat, mluvila Joanna Wziatek, sales engineer. Sophos totiž integruje stále více svých produktů do technologie Security Heartbeat, kterou uvedl loni.
Joanna Wziatek na ukázce předvedla, jak se nestandardní chování uživatele projeví změnou stavu koncového bodu na podezřelý, což administrátor uvidí v Sophos Control Center (nebo Sophos Central), a firewall může současně na základě přednastavených pravidel automaticky zablokovat koncovému bodu přístup do internetu (nebo k jiným síťovým zdrojům).
O Sophos Central |
Cloudová služba běží v Amazon Web Services v Irsku nebo Německu, s čímž souvisí i úroveň fyzického zabezpečení dat. Všechna uložená data jsou šifrovaná. SC sbírá omezené množství informací, nikdy neukládá uživatelská hesla v plain textu a všechny aplikací běží na zabezpečených operačních systémech. |
Centrální cloudová konzole Sophos Central totiž dokáže propojit komunikaci a nastavení politik mezi sítí a koncovými body včetně těch virtualizovaných přes cloudový management. Přes webový prohlížeč tak můžete vzdáleně spravovat webovou bránu, e-mailovou bránu, firewally a koncové body – tedy obecně zabezpečení svým zákazníkům.
Partneři, zejména systémoví integrátoři, pak mohou používat cloudovou konzoli pro správu zabezpečení u svých klientů. Zákazníci zase díky unifikované konzoli získají jednotný management a reporting. Pro nasazení nejsou nutné servery, což omezuje náklady na údržbu řešení a urychluje nasazení, dodává Wziatek. Sophos pro tyto účely nabízí i modulární systém licencování.
Typickým zákazníkem, kterému můžete Sophos Central nabídnout, jsou podle Joanny Wziatek malé a střední firmy, případně velké podniky s cestujícími zaměstnanci. Otevřenější k nasazení podle ní budou firmy používající SaaS (např. Office 365), případně ukládající data do cloudu.
Zdroj: ChannelWorld