Takao Hiramoto, president Oki Data Corporation, hned v úvodu vyslovil cíl v následujících třech letech zdvojnásobit kusový prodej tiskáren v regionu EMEA (Evropa, Blízký východ, Afrika) a logicky tak zvýšit podíl na trhu.
Pokud se vám zdá záměr odvážný, Oki stále vidí ve své technologii LED tisku velký potenciál, který v roce 2011 nedokázala naplnit, když byla podobně jako její konkurenti zasažena zemětřesením a rozsáhlými záplavami, které ovlivnily dostupnost produktů po celém světě včetně našeho regionu.
V rámci procesu transformace Oki zvyšuje výrobní kapacity (140 %) a chce zesílit svůj dodavatelský řetězec, aby zvýšila důvěru zákazníků a distribučních partnerů.
Hiramoto představil i další strategii, která staví do středu zájmu zákazníka, na jehož potřeby pak navazuje návrh, výroba, prodej a marketing nových produktů. Jako příležitost dalšího růstu označil širokou distribuční síť prodejních partnerů. Za další kritérium úspěchu považuje odlišení se svou technologií a inovacemi (LED). Třetím klíčovým elementem je pak lepší marketingová podpora. Oki zde chce aplikovat zkušenosti s úspěšnou kampaní v Japonsku.
Vizí Oki je využít potenciálu mikro podniků (do 10 zaměstnanců) a SMB, v nichž považuje za zásadní tisk na vyžádání a konzultantský přístup partnerů k zákazníkům. Proto také uvádí na trh nová tisková zařízení pro trh pod heslem „Smart choice for business“ (Chytrá volba pro firmy, pozn. red.).
Na Hiramota navázal Terry Laidlaw, managing director Oki Europe, který uvedl, že dochází k obnově poloviny produktového portfolia a představení nových modelů. Nové tiskárny se drží konceptu „Oki smarter printing“ – zaměření na to, co lidé při tisku skutečně potřebují.
SMB většinou nemá IT oddělení, které by se staralo o tiskárny a související prostředí, což je příležitost pro partnery. Oki chce partnerům pomoci se přesunout z pozice dodavatele tisku do pozice poskytovatele řešení, který jako konzultant dokáže splnit specifické požadavky malých a středních firem.
Nové modely pro rok 2012
Oki uvádí na trh nové A4 a A3 zařízení pro SOHO kanceláře a mikro podniky, které přebírají technologie z vyšších modelů, a umožňují tak zapojení do sítě, PCL či duplexní tisk. Nové modely dovolují malým firmám tisknout vlastní vizitky, brožury a bannery:
- C301dn, C321dn – barevné tiskárny formátu A4 (tisk 22/20 stránek za min. ČB/barevně).
- MB441, MB451/MB451w – černobílé A4 MFP zahrnující tisk, kopírování, fax a skener (tisk 29 str. za min.). Model MB451w je vybaven Wi-Fi modulem.
- B401d/dn – černobílá tiskárna formátu A4 (tisk 29 str. za min.)
- C822 – barevná tiskárna formátu A3 s rozlišením 1200 x 600 dpi (tisk 23 A4 str. za min. a 13 A3 str. za min.).
Pro malé a střední firmy Oki obnovila dosavadní modely o nové s vyšší rychlostí tisku a nižšími tiskovými náklady:
- C331dn, C511dn, C531dn – barevné A4 tiskárny s rychlostí tisku 22/24 str. za min. (C331dn) a 26/30 str. za min. (C511dn, C531dn).
- MC352dn, MC362dn, MC562dn – barevné A4 MFP zahrnující tisk, kopírování, skener a fax (u MC362dn a MC562dn) s rychlostí tisku 22/24 str. za min. (MC352dn, MC362dn) a 26/30 str. za min. (MC562dn).
- MB461, MB471/MB471w – černobílé A4 MFP zahrnující tisk, kopírování, skener a fax (MB471/MB471w) s rychlostí tisku 33 str. za min. a rozlišením 600dpi u MB461 a 1200dpi u MB471. Model MB471w je navíc vybaven Wi-Fi modulem.
Oki také rozšířilo řadu tiskových zařízení pro velké podniky s vyšší rychlostí tisku a rozlišením až 1200 x 1200 dpi.
- C831, C841 – barevné tiskárny formátu A3/A4 s rychlostí tisku 35 A4 str. za min. a 20 A3 str. za min. a rozlišením 1200 x 600 dpi (C831) a 1200 x 1200 dpi (C841).
- MB491 – černobílá A4 MFP zahrnující tisk, kopírování, fax a skener dokáže tisknout až 40 str. za min.
Doporučujeme také rozhovor s Harrym Takahashim, zástupcem výkonného ředitele Oki Europe, který je zodpovědný za rozvoj podnikové strategie a zakázek.
Zdroj: ChannelWorld