Intel Solutions Summit je každoroční setkání, které v letošním roce přivedlo do Prahy více než 500 Premium členů Intel Channel Partner programu a více než čtyřicítku předních výrobců z oblasti IT. Cílem setkání lo tradičně seznámení s novými technologiemi a produkty, které přijdou na trh v roce 2009.
ChannelWorld se účastnil celého eventu jako jediný zástupce za česká média spolu s desítkami channel novinářů z celého světa. Můžeme vám proto poodhalit strategii Intelu v prodejním kanálu pro tento rok.
Hledání nových příležitostí
První den setkání patřil zejména proslovům výkonných zástupců výrobce. Greg Pearson, vice prezident pro prodej a marketing a generální manažer celosvětových prodejů společnosti Intel, seznámil partnery s příležitostmi, které v aktuální situaci globální ekonomické recese přicházejí.
Pearson přirovnal nepřímý prodejní kanál k peletonu, ve kterém musí jednotlivci spolupracovat, a dosáhli společných cílů. „Každý člověk na světě měl mít svůj počítač a společně toho můžeme dosáhnout," prohlásil Pearson. Partnery rovněž vyzval ke společnému úsilí čerpat peníze ze státních programů určených na protikrizová opatření. Jedná se o největší investice vlád v historii lidstva a výzva, a se partneři podíleli na snaze nasměrovat tyto investice do technologií, dává smysl, protože jde strategii, která má dlouhodobý pozitivní dopad na ekonomiku.
Lokálně se Intel snaží například seznamovat své partnery a jejich zákazníky s možnostmi čerpaní financí ze strukturálních fondů Evropské unie.
Steve Dallman, vice prezident Intelu pro prodej a marketing a generální manažer celosvětové resellerské organizace ve svém projevu zdůraznil, že Intel investoval nových továren na výrobu čipů 32nm technologií. „Partneři li hlavním motorem k přechodu na produkty založené na 45nm technologii jako procesory Quad Core a Core i7. Věřím, že tomu bude stejně u produktů založených na 32nm technologii." přes 7 miliard dolarů do výstav
Dallman uvedl, že existují jasné důvody, proč měli uživatelé inovovat své technologie. „Třicet sedm procent notebooků a šedesát procent desktopů jsou starší než tři roky. To představuje obrovskou příležitost pro resellery, kteří dokážou zákazníkům spočítat, že cena podpory PC starších než tři roky vzrůstá o padesát procent a nové počítače dovedou dvakrát tolik než tři roky staré systémy."
Co nabídnete?
Nepřímý prodejní kanál má v regionu EMEA v součtu větší odběr produktů Intelu, než všichni mezinárodní výrobci dohromady. Mezi novinkami, které mohou partneři zákazníky oslovit, vyzdvihl Dallman například serverové procesory Intel Xeon 5500, novou mobilní platformu Capella připravovanou na třetí čtvrtletí tohoto roku a především řadu produktů, které přijdou na trh s 32nm procesem.
Z aktuálních technologií pak připomněl Intel vPro umožňující vzdálenou správu, a tím pádem také profit partnerů ze servisních služeb. Perspektivní budoucnost mají podle Dallmana Intel SSD disky uvedené na trh prostřednictvím prodejních kanálů Kingstonu.
Christan Moralles, vice prezident a generální manažer Intelu v regionu EMEA, zdůraznil, že je třeba bojovat proti poklesům prodejů prostřednictvím inovací. Doslova boom podle něho zažije segment nettopů, tedy malých a tenkých desktopů, které snad nahradí ztráty na trhu s klasickými PC.
Intel přímo na ISS představil dvě základní desky určené pro desktopy malých rozměrů (Small Form Factor) . Jedná se o Intel desktop board D945GSEJT určenou pro procesor Atom a Intel desktop board DG41MJ Classic Series, která podporuje procesory Core2 Quad a Duo.
Den druhý
ISS mimo jiné poskytlo příležitost prodiskutovat aktuální trendy se zástupci tuzemských Premium partnerů výrobce. Petr Hrůza a Vladimír Vrzal ze společnosti Vahal seznámili ChannelWorld s výhodami spolupráce s Intelem. Patří mezi ně možnost nabídnout kvalitní produkty s proškoleným týmem a záruka servisu. Právě kvalifikovaní zaměstnanci jsou podle nich pro dodávky řešení do SMB klíčoví.
Vahal působí na českém trhu již od roku 1993. Od roku 2000 se soustředí na kompletní dodávky síťových řešení. „Intel nás dokáže podpořit při vyjednávání u zákazníka a je pro něho také zárukou dostupnosti servisních služeb," vysvětlil význam silného partnera Vladimír Lízal, který má ve Vahalu na starost implementaci a podporu.
„Čeští zákazníci stále raději utrácejí provozní peníze, než peníze investiční. S pojmy jako TCO nebo ROI uspějete spíše ve společnostech s centrálou na západ od našich hranic," popsal situaci v tuzemských firmách Petr Hrůza, ředitel společnosti Vahal. Na co tedy zákazníci slyší? „Platí na ně především argument konsolidace. Změť kabelů a rozdílných systémů jim způsobuje mnoho problému. Když pak zjistí, že výměna serverů za nové systémy založené na nových procesorech Xeon znamená návratnost investic už v řádu měsíců, je to pro ně spíše překvapení," vysvětlil Petr Hrůza.
Jaroslav Novotný, generální ředitel společnosti Tecom a další z Premium partnerů Intelu, měl z návštěvy konference ISS dvojnásobnou radost. Jeho společnost, která se zaměřuje na dodávky IT, servis a školení, totiž získala ocenění za nasazení inovativních technologických řešení, které mu osobně předal Maurits Tichelman, ředitel distribuce Intelu v regionu EMEA.
Inovativní přístup Tecom prokázal při nasazení virtualizačních řešení do ostravského Mitalu a využití modular serverů na technologiích Intel v dodávce do pražského ČVUT.
Také Jaroslav Novotný potvrdil, že čeští zákazníci zatím s termíny jako ROI nebo TCO příliš nepracují. „Více slyší na slovo úspora a pro mnoho z nich je důležitá také bezpečnost. Setkali jsme se i s případem, kdy jsme obnovovali servery, protože majitel nechtěl měnit klimatizaci v místnosti."
Další, v pořadí již dvanácté, setkání Intel Premium partnerů se bude konat opět příští rok. Pokud ale máte zájem seznámit se s nejnovějšími technologiemi Intelu, nemusíte jako reseller čekat. Využijte některý z podzimních setkání ICC (Intel Channel Conference) v Praze nebo Bratislavě.