Intel Platinum Summit 2012 navazuje na konferenci Intel Solutions Summit, a jedná se tak již o 14. ročník. Letošní setkání se nelišilo jen mírně upraveným názvem, ale také pozměněným obsahem. Intel se po zpětné vazbě parterů rozhodl konferenci zaměřit méně technicky a více obchodně.
První ze série keynote zahájil Maurits Tichelman, ředitel distribuce Intelu v regionu EMEA. Ten nejprve partnerům poděkoval za úspěchy v uplynulém roce, kam patří například rekordní obrat v serverech a SSD discích.
Poté už Tichelman pokračoval příležitostmi, které na partnery v roce 2012 čekají. Intel rozdělil příležitosti do několika oblastí. K základním patří prodej ultrabooků, serverů a SSD disků. Mezi dalšími příležitostmi jmenuje Intel vyvolání nadšení mezi uživateli, stále připojená zařízení a all-in-one počítače ve sféře vzdělávání.
Druhou přednášku měl na starosti Greg Pearson, viceprezident světových prodejů Intelu. Nejprve zhodnotil rok 2011, který byl z jeho pohledu úspěšný, neboť například meziroční růst obratu u SSD disku dosáhl v uplynulém roce 75 %. Pearson také připomenul současný velmi rychlý vývoj sociálních sítí a jejich stav před letní olympiádou v roce 2008, kdy byl počet uživatelů několikanásobně menší. Internetové technologie nyní využívá až 3 miliardy uživatelů, kteří připojují až 15 miliard zařízení a potřebují uložit až 1 600 exabytů dat. Velmi rychle také roste penetrace počítačů v domácnostech v méně rozvinutých regionech.
V posledních letech se tak zvyšuje požadavek na procesorový výkon datových center. Největší růst z tohoto pohledu zaznamenává cloud computing. Ačkoli se trh mění, samotná filosofie zůstává stejná. Požadavek výpočetního výkonu a touha po inovaci a je podle Pearsona velkou příležitostí pro partnery.
Pearson také zmínil, že Intel se snaží pomocí ultrabooků opět nastartovat PC platformu a vyvolat mezi uživateli určitou míru nadšení a touhu po zařízeních, kterou dnes vyvolávají například tablety. Ultrabooky hodlá Intel podpořit velkou reklamní kampaní na internetu, v televizi i sociálních médiích. Prodeje by měla posílit také čerstvě představená třetí generace procesorů Core spolu s klesající cenou.
Christian Morales, generální ředitel Intelu pro region EMEA, nejprve zmínil, že přenosné počítače se podle průzkumu Intelu dnes staly v podstatě nejdůležitějším zařízením pro většinu uživatelů. Poté spolu s kolegy představil některé technologické novinky, které najdou zákazníci v ultraboocích.
K těm patří například využití přední kamery pro snímání postavy hráče, díky čemuž lze ovládat hru podobně jako je tomu u zařízení Kinect od Microsoftu. Druhou novinkou je možnost ovládat například simulátor létání pomocí mobilního telefonu se zabudovaným gyroskopem.
Steve Dallman, viceprezident a generální ředitel Intelu pro prodej a marketing, promluvil na téma růstu platinových partnerů díky inovacím. Z počátku poděkoval Dallman prodejním partnerům jako největšímu „zákazníkovy“ Intelu. V loňském roce se prodejnímu kanálu dařilo a meziročně rostl o 18 %. Svůj podíl na tom má jak velmi dobře rostoucí platforma Sandy Bridge, tak SSD disky, které meziročně rostly o 69 %. Růst je podle Dallmana o to cennější, že probíhal v období ekonomické nestability.
Bonusový program Intel Flex+ chce výrobce rozšířit mezi další partnery. Zároveň také program upravil podle připomínek současných partnerů. Úprav se dočkal i marketingový program Intel Inside. Ten by měl být nyní jednoduší a přehlednější. Vylepšení by se měl dočkat jak web programu, tak jeho obsah.
Změny se dotknou i marketingových výdajů Intelu, které by měly růst. Prodejní kanál se tak dočká silnější marketingové podpory. Steve Dallman také představil nové miniaturní základní desky typu mini-ITX o rozměru 10 x 10 cm, která se dostanou na trh v třetím čtvrtletí letošního roku (více v galerii).
Cloud je stále příležitostí
O příležitostech v datových centrech a serverech promluvila na tiskové konferenci Lisa Graffová, generální ředitelka Intelu pro serverové platformy. Nejprve zmínila úspěšný rok 2011, kdy obrat prodejního kanálu rostl v segmentu serverů a datacenter v Evropě o 13 % a celosvětově o 31 %. Jednou z velkých příležitostní v dalších letech je pro prodejní kanál cloud.
Partneři se mohou vydat dvěma směry. Buď mohou prodávat hardware pro budování cloudů nebo zvolit druhou cestu, kterou je vybudování vlastního cloudu. K výhodám druhého řešení patří lokální přítomnost serverů, kterou mnozí zákazníci ocení, neboť budou vědět, že jejich data jsou stále v jejich zemi a zmizí tak problémy s regulačními úřady. Firemní data uložená v zahraničí, jsou totiž často problémovou oblastí.
Další velkou příležitostí je high-performance computing ve spojení s novým procesorem Xeon E5. Ten opět zvyšuje výkon ve výpočetních úlohách a snižuje spotřebu. Poslední oblastí, kterou Lisa Graf zmínila, jsou vestavěná a inteligentní zařízení. Ta jsou sice již nějakou dobu na trhu, nicméně v současné době je jedním z trendů připojovat tato zařízení k internetu a právě tady čeká další příležitost pro provozovatele i integrátory datových center. Lisa Graffová závěrem podotkla, že prodejní kanál se ve své podstatě mění a partneři se z prodejců hardwaru stávají prodejci konkrétních řešení.
Zeptali jsme se Lisy Graffové, jak Intel reaguje na novodobé trendy v datacentrech jako je cloud computing či big data a jakou volí Intel strategii na další roky. „Strategii jsme naplánovali již před několika lety a nyní ji úspěšně naplňujeme. Stanovili jsme také vizi cloud computingu pro rok 2016. Podle ní by cloud měl být postaven na otevřených standardech a řešení by měla být schopná vzájemně spolupracovat. Existují tři aspekty cloud computingu – servery, sítě a storage řešení. V rámci této vize se Intel aktivně podílí na alianci Open Datacenter.“
Distribuční trh v dalších letech poroste
Howard Davies, CEO a spoluzakladatel společnosti Context, ukázal, jaký je současný stav prodejního kanálu z pohledu distributorů. Podle statistik firmy Context by se měl letos v první čtvrtletí obrat evropských distributorů mírně zvýšit o 2,5 %. To znamená zlepšení, neboť během celého roku 2011 růst postupně oslaboval a spadl na konci roku na 1 %.
Skladba produktů na distribučním trhu se podle společnosti Context v posledních 3 letech v regionu EMEA příliš nezměnila, nicméně v následujících obdobích budou změny patrné. Stále výrazněji se budou na obratu podílet například tablety, které v posledním čtvrtletí 2011 představovaly již 15 % obratu. Celkově prodej počítačů opět poroste, přičemž meziroční růst by měl na konci roku 2013 dosáhnout slušných 9,2 %.
Horké novinky
V rámci konference Intel Platinum Summit byla pro návštěvníky připravená také výstavní hala, kde partneři Intelu představovali horké novinky. Nejrozsáhlejší výstava patřila ultrabookům, kterým intel vyhradil celý pavilon. Svůj enterprise ultrabook s procesorem i7 představilo například Fujitsu. Úzké tělo ultrabooku vyřešil po svém Acer, který přišel s vysouvacími USB porty.
K dalším novinkám patřily tablety s procesory Core i5, tablety s Windows 8, miniaturní základní desky typu mini-ITX, inteligentní systémy určené pro prodejny či počítače z tzv. learning series určené pro výuku, vybavené speciálním softwarem a odolné vůči vodě. Další novinky z konference Intel Platinum Summit 2012 najdete v naší galerii.
Zdroj: ChannelWorld