Na zahajovací tiskové konferenci Hiromi Taba, prezident a COO společnosti Epson Europe, účastníky uvítal videem o započetí spolupráce s klubem Manchester United, které se nese ve znamení „jeden z nejlepších klubů na světě a jedna z nejlepších společností na světě.“
Již v úvodu vzpomenul tragickou událost v Japonsku a ujistil přítomné, že Epson udělal vše proto, aby dopady neovlivnily distribuční řetězec produktů Epson.
Rob Clark, výkonný ředitel společnosti Epson, představil novou strategii Engineered for business (určeno k podnikání), v rámci které se výrobce zaměřil na inovace pro vytvoření takových podnikových „produktů, které lidi chtějí.“
V loňském roce tvořily příjmy z prodeje byznys produktů 67 % obratu společnosti. V regionu EMEA si v roce 2010 vybralo 2,7 milionu firem Epson jako dodavatele.
Letos Epson představí přes 100 nových produktů pro firmy (z toho 35 projektorů) a plánuje nárůst obratu o 10-20 %. Proto také výrazně investuje do výrobních kapacit v Číně, Filipínách a Indonésii (celková investice 260 milionů dolarů), které by měly dosahovat produkce 22 milionů tiskáren a projektorů vyrobených ročně. Na výzkum a vývoj Epson ročně vynaloží 6 % obratu s tím, že loňské tržby dosáhly 11 mld. dolarů.
Prodejní argumenty multifunkčních zařízení WorkForce Pro
Rob Clark se následně u řečnického stolku střídal s Tonym Petfordem, viceprezidentem prodeje, a Massimem Pizzocri, viceprezindem prodeje consumer produktů, aby představili novou produktovou strategii a mimo jiné řadu multifunkcí WorkForce Pro, která má pokrýt tiskové potřeby podniků všech velikostí.
Epson pro tato zařízení udává až o 50 % nižší náklady na tisk 1 stránky a až o 80 % nižší energetickou spotřebu v porovnání s konkurenčním laserovým tiskem. U vybraných modelů zásobníky obsáhnou až 580 listů, tisk je možný na jakýkoliv typ papírů, stroje disponují individuálními tonery a dokáží tisknout až v rozlišení 4 800x 1 200.
Zařízení WorkForce Pro dosahují rychlosti tisku 16/11 stran A4 za minutu a umožňují duplexní tisk. Řadu WP-4000 reprezentují čtyři tiskárny s ethernetovým adaptérem z toho jedna navíc s Wi-Fi. Ze série WP-4500 můžete nabídnout pět MFP zařízení, z nichž čtyři kromě tisku, kopírování a skeneru mají také fax a duplex včetně automatického podavače dokumentů. Dvě nabídnou také integrovaný Wi-Fi modul.
S XXL inkoustovými náplněmi v těchto tiskárnách a MFP Epson uvádí výtěžnost až 3 400 stran vytisknutých černobíle a 3 000 stran barevně. Zařízení podporují tisk z mobilních zařízení pomocí Epson Connect a jejich integraci do IT prostředí má usnadnit PostScript 3 a PCL5e/6 s plnou podporou všech funkcionalit.
Všechna tisková zařízení WorkForce Pro získala certifikaci Energy Star pro úsporu spotřeby elektrikcké energie.
Produktová strategie v 4 bodech
Epson se při návrhu svých produktů pro podniky obecně zaměřil se na čtyři hodnoty: hospodárnost provozu, výkon, ekologii a možnost volby.
Kromě spotřebního materiálu, nabídky modelů a jejich přizpůsobení požadavkům v různých odvětvích výrobce upozornil na výrazné možnosti úspory díky řízeným tiskovým službám (MPS), a to o 13 – 40 % nákladů.
Podle průzkumu IDC pro Epson lze ušetřit až 40 % nákladů za IT podporu poskytovanou tisknoucím uživatelům a snížit podíl telefonátů z důvodu tiskových problémů na help desk z 23 % na 11 %. Je možné snížit náklady až o 25 % úsporou spotřebního materiálu, až o 20 % omezením oprav zařízení a až o 10 % (de)instalací zařízení. Celosvětově má Epson pod správou cca 400 milionů stránek v rámci MPS.
Firmy mohou dosahovat úspor nákladů také digitalizací a řízeným ukládáním dokumentů. Pro účely elektronické archivace dokumentů v document management systemu Epson dodává tzv. Event Manager.
Massimo Pizzocri mluvil především o ekologickém přístupu a představil cíl Epsonu snížit dopad na životní prostředí do roku 2015 na 50 %. Proto Epson uvádí novou řadu multifunkčních zařízení, která je o 39 % menší, čímž snižuje náklady na logistiku, balení a ale výrobní zdroje.
POS tiskárny pak např. využívají funkce pro zkrácení délky tisknutého dokladu tím, že vynechají prázdné místo. Prodejním argumentem je úspora až 30 % tiskové pásky.
K problematice možnosti volby se vrátil Tony Petford, který prezentoval šíři nabídky pro jakýkoliv podnik napříč vertikálami. Inkoustové tiskárny Epson využívají speciální tiskovou technologii Micro Piezo (více v připravovaném rozhovoru s Tonym Petfordem), která v kombinaci s inkoustem DURABrite Ultra Ink umožňuje tisk na všechny typy papíru, textilie, LCD filtry i polovodiče. Vysoká rychlost schnutí inkoustu navíc dovoluje téměř okamžitý duplexní tisk. O tom se mohli všichni přesvědčit na workshopu, kde byla rychlost duplexního tisku testována a porovnávána živě s konkurenčním řešením.
Neopomenul pochopitelně ani 3LCD technologii, která oproti DLP projektorům neomezuje výstup bílého světla vůči barevnému a produkuje jejich stejné množství.
Prodejní kanály rozděluje hranice 99 eur
Tomáš Hudec, ředitel společnosti Epson pro ČR a SR, v samostatné prezentaci rozdělil prodejní kanály poměrně jednoduše. Produkty pro malé kanceláře a podniky připadají primárně prodejcům specializovaným na vybavení kanceláří a částečně retailu (tzv. computer shops). Hned za nimi jsou pak v hledáčku tradiční reselleři a retail se spotřební elektronikou.
Základní hranici lze však rozdělit jednodušším a zcela jasným pravidlem: produkty s cenou nad 99 eur jsou určeny pro dealerskou síť a produkty s cenou nižší směřují do retailu.
Zdroj: ChannelWorld