Reportáž: Epson cílí na podniky

27. 6. 2011
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor:
Společnost Epson představila novou produktovou strategii i řešení pro podnikové klienty. Konference se konala v červnu na stadionu fotbalového klubu Manchester United, se kterým Epson loni uzavřel dohodu o globálním partnerství.

Na zahajovací tiskové konferenci Hiromi Taba, prezident a COO společnosti Epson Europe, účastníky uvítal videem o započetí spolupráce s klubem Manchester United, které se nese ve znamení „jeden z nejlepších klubů na světě a jedna z nejlepších společností na světě.“

Již v úvodu vzpomenul tragickou událost v Japonsku a ujistil přítomné, že Epson udělal vše proto, aby dopady neovlivnily distribuční řetězec produktů Epson.

Rob Clark, výkonný ředitel společnosti EpsonRob Clark, výkonný ředitel společnosti Epson, představil novou strategii Engineered for business (určeno k podnikání), v rámci které se výrobce zaměřil na inovace pro vytvoření takových podnikových „produktů, které lidi chtějí.“

V loňském roce tvořily příjmy z prodeje byznys produktů 67 % obratu společnosti. V regionu EMEA si v roce 2010 vybralo 2,7 milionu firem Epson jako dodavatele.

Letos Epson představí přes 100 nových produktů pro firmy (z toho 35 projektorů) a plánuje nárůst obratu o 10-20 %. Proto také výrazně investuje do výrobních kapacit v Číně, Filipínách a Indonésii (celková investice 260 milionů dolarů), které by měly dosahovat produkce 22 milionů tiskáren a projektorů vyrobených ročně. Na výzkum a vývoj Epson ročně vynaloží 6 % obratu s tím, že loňské tržby dosáhly 11 mld. dolarů.

Prodejní argumenty multifunkčních zařízení WorkForce Pro

Rob Clark se následně u řečnického stolku střídal s Tonym Petfordem, viceprezidentem prodeje, a Massimem Pizzocri, viceprezindem prodeje consumer produktů, aby představili novou produktovou strategii a mimo jiné řadu multifunkcí WorkForce Pro, která má pokrýt tiskové potřeby podniků všech velikostí.

Epson pro tato zařízení udává až o 50 % nižší náklady na tisk 1 stránky a až o 80 % nižší energetickou spotřebu v porovnání s konkurenčním laserovým tiskem. U vybraných modelů zásobníky obsáhnou až 580 listů, tisk je možný na jakýkoliv typ papírů, stroje disponují individuálními tonery a dokáží tisknout až v rozlišení 4 800x 1 200.

Epson WorkForce ProZařízení WorkForce Pro dosahují rychlosti tisku 16/11 stran A4 za minutu a umožňují duplexní tisk. Řadu WP-4000 reprezentují čtyři tiskárny s ethernetovým adaptérem z toho jedna navíc s Wi-Fi. Ze série WP-4500 můžete nabídnout pět MFP zařízení, z nichž čtyři kromě tisku, kopírování a skeneru mají také fax a duplex včetně automatického podavače dokumentů. Dvě nabídnou také integrovaný Wi-Fi modul.

S XXL inkoustovými náplněmi v těchto tiskárnách a MFP Epson uvádí výtěžnost až 3 400 stran vytisknutých černobíle a 3 000 stran barevně. Zařízení podporují tisk z mobilních zařízení pomocí Epson Connect a jejich integraci do IT prostředí má usnadnit PostScript 3 a PCL5e/6 s plnou podporou všech funkcionalit.

Všechna tisková zařízení WorkForce Pro získala certifikaci Energy Star pro úsporu spotřeby elektrikcké energie.

Produktová strategie v 4 bodech

Epson se při návrhu svých produktů pro podniky obecně zaměřil se na čtyři hodnoty: hospodárnost provozu, výkon, ekologii a možnost volby.

Kromě spotřebního materiálu, nabídky modelů a jejich přizpůsobení požadavkům v různých odvětvích výrobce upozornil na výrazné možnosti úspory díky řízeným tiskovým službám (MPS), a to o 13 – 40 % nákladů.

Podle průzkumu IDC pro Epson lze ušetřit až 40 % nákladů za IT podporu poskytovanou tisknoucím uživatelům a snížit podíl telefonátů z důvodu tiskových problémů na help desk z 23 % na 11 %. Je možné snížit náklady až o 25 % úsporou spotřebního materiálu, až o 20 % omezením oprav zařízení a až o 10 % (de)instalací zařízení. Celosvětově má Epson pod správou cca 400 milionů stránek v rámci MPS.

Tony Petford, viceprezident prodeje ve společnosti EpsonFirmy mohou dosahovat úspor nákladů také digitalizací a řízeným ukládáním dokumentů. Pro účely elektronické archivace dokumentů v document management systemu Epson dodává tzv. Event Manager.

Massimo Pizzocri mluvil především o ekologickém přístupu a představil cíl Epsonu snížit dopad na životní prostředí do roku 2015 na 50 %. Proto Epson uvádí novou řadu multifunkčních zařízení, která je o 39 % menší, čímž snižuje náklady na logistiku, balení a ale výrobní zdroje.

POS tiskárny pak např. využívají funkce pro zkrácení délky tisknutého dokladu tím, že vynechají prázdné místo. Prodejním argumentem je úspora až 30 % tiskové pásky.

K problematice možnosti volby se vrátil Tony Petford, který prezentoval šíři nabídky pro jakýkoliv podnik napříč vertikálami. Inkoustové tiskárny Epson využívají speciální tiskovou technologii Micro Piezo (více v připravovaném rozhovoru s Tonym Petfordem), která v kombinaci s inkoustem DURABrite Ultra Ink umožňuje tisk na všechny typy papíru, textilie, LCD filtry i polovodiče. Vysoká rychlost schnutí inkoustu navíc dovoluje téměř okamžitý duplexní tisk. O tom se mohli všichni přesvědčit na workshopu, kde byla rychlost duplexního tisku testována a porovnávána živě s konkurenčním řešením.

Neopomenul pochopitelně ani 3LCD technologii, která oproti DLP projektorům neomezuje výstup bílého světla vůči barevnému a produkuje jejich stejné množství.

bitcoin školení listopad 24

Prodejní kanály rozděluje hranice 99 eur

Tomáš Hudec, ředitel společnosti Epson pro ČR a SR, v samostatné prezentaci rozdělil prodejní kanály poměrně jednoduše. Produkty pro malé kanceláře a podniky připadají primárně prodejcům specializovaným na vybavení kanceláří a částečně retailu (tzv. computer shops). Hned za nimi jsou pak v hledáčku tradiční reselleři a retail se spotřební elektronikou.

Základní hranici lze však rozdělit jednodušším a zcela jasným pravidlem: produkty s cenou nad 99 eur jsou určeny pro dealerskou síť a produkty s cenou nižší směřují do retailu.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi