CEO společnosti Infor Charles Phillips shrnul v úvodu konference, které se zúčastnilo téměř 170 partnerů v regionu EMEA, výsledky za fiskální rok 2013. Výrobce za uplynulý rok vygeneroval obrat ve výši 2,8 miliardy dolarů, přičemž partneři, kterých je na 1 700, se na tomto výsledku podílí zhruba z 20 %. Jejich podíl však údajně stále roste, což má být také záměr do budoucna.
Celkem za loňský rok Infor získal 163 nových distribučních partnerů (49 resellerů v EMEA), což je o 48 % více než o rok dříve. Loni výrobce spolupracoval s 3 048 zákazníky a jeho cloudové služby údajně využívají tři miliony předplatitelů.
Infor investuje do inovací a vývoje, zaměstnává proto 1 662 techniků podpory a na 3 500 vývojářů. Phillips také prezentoval stále se zvyšující počet produktů a jejich funkcí, které společnost přidává do každé nové verze.
Reakce na potřeby partnerů
Soma Somasundaram, EVP pro global product development, shrnul všechny změny, které Infor za poslední rok zavedl na základě podnětů od partnerů.
Společnost stanovila cíle pro prodeje řešení Infor 10x, připravuje pro resellery více školení a poskytuje více dedikované předprodejní podpory pro platformu ION a ostatní řešení Infor.
Partneři mají dále k dispozici vylepšené demo prostředí, rychlejší možnost portace XA na IDF a nově podporu multi-tenance pro Syteline. V rámci rozšiřování portfolia Infor mimo jiné akvíroval konfigurátor TDCI.
Charles Philips jmenoval také hlavní klienty v roce 2013, mezi které patří např. Intel, Hertz, BMW, Adidas, EMC, SAM Miller a další. Mezi velkými zákazníky z regionu EMEA rezonují kupříkladu společnosti Felbermayr, EuroMaint, Préfal, fmc, Hermes, Del Mont, AIM Norway či CBR Fashion Group.
K růstu zákaznické báze Soma Somasundaram dodal, že Infor dnes dokáže získat větší množství zakázek díky nabídce end-to-end řešení. Phillips jej doplnil poukázáním na specifická řešení pro jednotlivá odvětví výroby, zdravotnictví, veřejné sféry, distribuce a hospitality.
Specializace řešení jako klíč k úspěchu
V rámci své strategie Infor staví do středu pozornosti specializovaná řešení pro různé mikro-vertikály, architekturu internetu (možnost měnit aplikace bez vážnějších zásahů) a tvorbu „user experience, kterou lidé milují“.
Na základě těchto pilířů má Infor 10x klientům nabídnout lepší zkušenosti s aplikacemi (tzv. SoHo viz dále), funkce sociálních médií (Ming.le), mobilní aplikace (Motion) a balíky pro micro-vertikály.
Společnost v rámci svých přizpůsobených balíků řešení rozlišuje 21 odvětví a 2 151 mikro-vertikál. Např. balík řešení pro automobilový průmysl nebo řešení pro odvětví potravin a nápojů, které dělí na 7 mikro-vertikál – mléčné produkty, nápoje, produkce pečiva, masa, atd.
Nedávno ohlášený Micro-vertical Products Program má pak partnerům umožnit budování vlastních odvětvově specifických aplikací s využitím frameworku Mongoose (na něm je postavený např. Syteline) bez potřeby znalosti složitých programovacích jazyků
Integraci s dalšími systémy (ERP, e-commerce, finance, řízení dodavatelského řetězce, správa skladu, obchod atd.) má zase usnadnit aplikační platforma ION, která využívá internetové standardy (XML). Na ION je pak také postavena analytika Inforu poskytující v reálném čase informace přizpůsobené uživatelům mikro-vertikál v závislosti na dalším kontextu.
UX pro odlišení se od konkurence
Z dalších inovací uvedených za poslední rok, které mají Infor odlišovat od konkurence, Soma Somasundaram zmínil cloudovou platformu Local-ly. Slouží pro lokalizaci produktů Infor podle potřeb dané země. Úpravy řešení na základě místních daňových a účetních zákonů, jazykového prostředí, elektronické komunikace apod. může provádět partner působící v dané zemi či regionu.
Zásadním diferenciátorem Inforu má být zmíněná orientace na uživatelskou zkušenost. Společnost proto ze sebe vyčlenila agenturu Hook and Loop (asi 80 lidí), která pracuje pouze na tzv. user experience.
Do vývoje designu uživatelského prostředí a použitelnosti aplikací výrobce zapojuje lidi z praxe v různých odvětvích – tento proces označuje za Infor SoHo a používá jej pro všechny své vertikální balíky aplikací.
Charles Phillips poukázal také na snahu zlepšovat povědomí o značce, což Infor podporuje investicemi do marketingu. S odkazem na uživatelskou přívětivost začal používat slogany „Work is beatiful“ (v překl. Práce je nádherná) nebo „Beautifuly crafted software that simplifies the way you work“ (v překl. Nádherně vytvořený software, který usnadňuje způsob vaší práce). Vizuály propaguje především přes outdoorové plochy na letištích v západní Evropě a Asii, takže český a slovenský trh příliš neovlivní.
Žhavé tipy a čerstvé novinky
Kromě celého portfolia 10X upozornil Soma Somasundaram na „žhavé aplikace“: human capital management (unifikovaná správa lidského kapitálu v cloudu), management konfigurace produktů (zjednodušení výroby a prodeje zboží na zakázku), správa podnikových aktiv (prediktivní, preventivní a na spolehlivost orientovaná údržba aktiv) a marketing (správa multi-kanálových marketingových kampaní).
Nejčerstvější oznámenou novinkou Inforu je Rhythm – e-commerce platforma v cloudu s responzivním designem předpřipravených šablon pro všechna zařízení. Kromě klasického B2C a B2B e-commerce jsou dispozici také k verze Civics (pro veřejný sektor), Patients (pro zdravotnictví) a Hospitality (pro hotely).
Poslední zprávou pro partnery, která na konferenci zazněla, je připravované spuštění programu UpgradeX pro převádění zákazníků na novou verzi 10x. Tento program Infor dříve používal napřímo a nyní jej zpřístupní channel partnerům. Obsahuje nástroje pro analýzu ROI, fixed free upgrade, nástroje pro upgrade, řešení v cloudu, vzdělávací prostředky a související podporu.
Zdroj: ChannelWorld, Infor