Hlavní navigace

Reklamní kampaň plánujte na úterní večer, sobotě se vyhněte (RTB House)

30. 5. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
Údaje z retargetingových kampaní společnosti RTB House ukázaly, že zatímco před deseti lety lidé nakupovali v e-shopech ve volném čase, nyní nejčastěji klikají na reklamy v úterý. Ke čtvrtině veškerých konverzí dochází mezi osmou a desátou večer.

Společnost RTB House zveřejnila údaje ze svých retargetingových kampaní, z nichž lze vyčíst zajímavé údaje o chování uživatelů při nakupování v e-shopech. Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je například mnohem vyšší během pracovního týdne.

Globální výsledky ukazují, že nejvyšší míry konverzí je dosahováno v úterý. Tento den se na kampaně kliká až o 37 % více a míra konverzí je vyšší o 43 %. Nejhorším dnem pro e-commerce je naopak sobota, kdy počet kliknutí na reklamu klesá na úroveň 11 % celkových týdenních výsledků.

Také uživatelé v České republice nejvíce klikali a dokončovali nákupy v úterý, kdy počet konverzí byl o 84 % vyšší než v sobotu. Počet kliků byl ve srovnání se sobotou o 35 % vyšší. Největší aktivita byla zaznamenána mezi 20:00 a 22:00 (25 % všech konverzí).

Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V dnešní době díky neustálému on-line připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,” uvedl Vladimír Houba, regionální ředitel RTB House.

Společnost uvádí, že s rostoucím množstvím dat o nákupním chování a změnách ve zvycích spotřebitelů toho potřebují marketéři vědět více o lidech, které se snaží zasáhnout. K přesnému doručení personalizované reklamy pak může posloužit umělá inteligence.

Reklamní aktivity mohou být upravovány v horizontu dní, hodin a dokonce i minut a umožňují tak využít nejvyšší možný nákupní potenciál způsobem, který byl dříve nemyslitelný,” dodal Vladimír Houba.

Graf – Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu

CS24

RTB House - konverze během dne

Zdroj: RTB House

Čtěte dále

Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Obrazem: Adaptivní zážitky na Sophos Xperience Roadshow 2024
Obrazem: Adaptivní zážitky na Sophos Xperience Roadshow 2024
Josef Šikýř je novým servisním ředitelem NTT Data
Josef Šikýř je novým servisním ředitelem NTT Data
PoE extender od Zyxel Networks pomáhá překonat problémy s nasazením sítí na velké vzdálenosti
PoE extender od Zyxel Networks pomáhá překonat problémy s nasazením sítí na velké vzdálenosti
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí