Reklamní kampaň plánujte na úterní večer, sobotě se vyhněte (RTB House)

30. 5. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
Údaje z retargetingových kampaní společnosti RTB House ukázaly, že zatímco před deseti lety lidé nakupovali v e-shopech ve volném čase, nyní nejčastěji klikají na reklamy v úterý. Ke čtvrtině veškerých konverzí dochází mezi osmou a desátou večer.

Společnost RTB House zveřejnila údaje ze svých retargetingových kampaní, z nichž lze vyčíst zajímavé údaje o chování uživatelů při nakupování v e-shopech. Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je například mnohem vyšší během pracovního týdne.

Globální výsledky ukazují, že nejvyšší míry konverzí je dosahováno v úterý. Tento den se na kampaně kliká až o 37 % více a míra konverzí je vyšší o 43 %. Nejhorším dnem pro e-commerce je naopak sobota, kdy počet kliknutí na reklamu klesá na úroveň 11 % celkových týdenních výsledků.

Také uživatelé v České republice nejvíce klikali a dokončovali nákupy v úterý, kdy počet konverzí byl o 84 % vyšší než v sobotu. Počet kliků byl ve srovnání se sobotou o 35 % vyšší. Největší aktivita byla zaznamenána mezi 20:00 a 22:00 (25 % všech konverzí).

Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V dnešní době díky neustálému on-line připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,” uvedl Vladimír Houba, regionální ředitel RTB House.

Společnost uvádí, že s rostoucím množstvím dat o nákupním chování a změnách ve zvycích spotřebitelů toho potřebují marketéři vědět více o lidech, které se snaží zasáhnout. K přesnému doručení personalizované reklamy pak může posloužit umělá inteligence.

Reklamní aktivity mohou být upravovány v horizontu dní, hodin a dokonce i minut a umožňují tak využít nejvyšší možný nákupní potenciál způsobem, který byl dříve nemyslitelný,” dodal Vladimír Houba.

Graf – Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu

bitcoin_skoleni

RTB House - konverze během dne

Zdroj: RTB House

Čtěte dále

T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících