Společnost RTB House zveřejnila údaje ze svých retargetingových kampaní, z nichž lze vyčíst zajímavé údaje o chování uživatelů při nakupování v e-shopech. Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je například mnohem vyšší během pracovního týdne.
Globální výsledky ukazují, že nejvyšší míry konverzí je dosahováno v úterý. Tento den se na kampaně kliká až o 37 % více a míra konverzí je vyšší o 43 %. Nejhorším dnem pro e-commerce je naopak sobota, kdy počet kliknutí na reklamu klesá na úroveň 11 % celkových týdenních výsledků.
Také uživatelé v České republice nejvíce klikali a dokončovali nákupy v úterý, kdy počet konverzí byl o 84 % vyšší než v sobotu. Počet kliků byl ve srovnání se sobotou o 35 % vyšší. Největší aktivita byla zaznamenána mezi 20:00 a 22:00 (25 % všech konverzí).
„Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V dnešní době díky neustálému on-line připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,” uvedl Vladimír Houba, regionální ředitel RTB House.
Společnost uvádí, že s rostoucím množstvím dat o nákupním chování a změnách ve zvycích spotřebitelů toho potřebují marketéři vědět více o lidech, které se snaží zasáhnout. K přesnému doručení personalizované reklamy pak může posloužit umělá inteligence.
„Reklamní aktivity mohou být upravovány v horizontu dní, hodin a dokonce i minut a umožňují tak využít nejvyšší možný nákupní potenciál způsobem, který byl dříve nemyslitelný,” dodal Vladimír Houba.
Graf – Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu
Zdroj: RTB House