V reakci na stížnosti od 11 členských zemí požádala evropská komisařka Viviane Redingová ministry, kteří mají ve 27 zemích Evropské unie na starost ochranu spotřebitelů, aby zkontrolovali informace o záruce v reklamních materiálech společnosti Apple.
Na Apple si stěžovalo i několik členů Evropského parlamentu, kteří tvrdí, že výrobce selhal v informování zákazníků ohledně jejich nároku na minimálně dvouletou záruku. Tuto lhůtu přímo nakazuje evropská direktiva.
Komise je znepokojena tím, že politika Applu, která výrazně propaguje jednoletou záruku od výrobce, může zákazníky uvádět v omyl, jelikož jednoznačně neuvádí automatický a bezplatný nárok spotřebitele na minimální dvouletou záruku.
Pokud by byl Apple uznán vinným, mohl by čelit řadě sankcí v závislosti na legislativě jednotlivých členských států. Evropská komise nemůže sama o sobě prošetřovat dodržování spotřebitelských práv. Může však zahájit řízení pro porušení legislativy, pokud existuje důkaz, že členská země systematicky selhává ve vynucení svých existujících práv.
V oznámení, vydaném v pondělí komise uvádí: „Spotřebitelé potřebují mít jistotu, že jejich práva platí bez ohledu na zemi, v níž nakupují.“
Zdroj: IDG News Service