Společnost Red Hat na začátku roku oznámila, že pracuje na transformaci globální partnerské spolupráce a nabídne partnerům jednodušší procesy, možnost volby a flexibilitu v návrzích řešení pro koncové zákazníky.
„Pozorně sledujeme, jak tato dynamika trhu ovlivňuje partnery a zákazníky, abychom lépe pochopili, jak jim můžeme pomoci při zavádění ekosystémového přístupu k modernizaci IT,“ řekla Zdeňka Van der Zwan, country manažerka zodpovědná za rozvoj obchodních aktivit Red Hatu v České republice a na Slovensku.
Red Hat vyzdvihuje tři základní pilíře, o něž se jeho partneři mohou opřít. Tím prvním je celosvětově standardizovaný partnerský program, který se řídí konzistentním systémem úrovní partnerství na základě zapojení, odborných znalostí a výkonnosti partnerů.
Společnost rovněž podporuje partnery i zjednodušenými pobídkami, které jsou použitelné pro všechny typy partnerů. Třetím stavebním kamenem partnerské sítě Red Hatu je pokročilé digitální prostředí, které partnerům poskytuje jednotné nástroje a přístup ke zdrojům prostřednictvím služby Red Hat Partner Connect.
„Všechny změny, které v partnerském programu realizujeme, umožní našim partnerům urychlit realizaci jejich příjmů, zapojit se do společných aktivit a omezit komplikace díky vylepšenému partnerskému prostředí při prodeji, vytváření a správě řešení s produkty Red Hat,“ řekla Van der Zwan.
Modulární design
Red Hat zavedl do svého partnerského programu modulární design, který partnerům umožňuje získávat body za konkrétní aktivity odpovídající jejich obchodním cílům. V rámci prvních tři modulů Resell, Distribution a Sell With si partneři mohou sami vybírat aktivity podle svých obchodních priorit.
Modulární struktura programu navíc partnerům podle společnosti usnadňuje zapojení do cílených oblastí podnikání, ať už se rozhodnou zapojit do jednoho nebo více modulů.
Red Hat upřesňuje, že ještě v průběhu tohoto roku a v dalších letech budou k dispozici nové moduly, které budou podporovat další partnerské aktivity v oblasti tvorby řešení, jejich prodeje i servisu.
Partnerské pobídky
Za body získané v rámci modulů mohou partneři získat přístup k dalším výhodám, podpoře na míru a rozšířeným příležitostem, které budou odpovídat úrovni jejich zapojení. Během počátečního uvedení uplatňuje Red Hat pro partnery po celém světě standardizovaný proces registrace příležitostí, který jim umožňuje registrovat příležitosti k získání dalších slev a podpory.
Kromě toho Red Hat vylepšil nástroje a procesy týkající se fondu pro rozvoj trhu (MDF, market development fund), aby partnerům usnadnil získávání dalších finančních prostředků na základě jejich aktivit v rámci modulů. V průběhu roku bude Red Hat pokračovat v rozšiřování partnerských pobídek a výhod, aby pomohl posílit kriticky důležité oblasti v rámci partnerského ekosystému.
Podpora obchodních příležitostí
S cílem podpořit partnery při orientaci v nových modulech Resell, Distribution a Sell With Red Hat vylepšil svůj portál Red Hat Partner Connect o nové rozhraní, které zjednodušuje interakce s uživateli a provádí partnery činnostmi v rámci modulů.
Společnost vyzdvihuje, že díky těmto vylepšením partneři získají větší přehled o registraci svých obchodů a obchodních příležitostech, včetně podrobnějších přehledů výkonnosti a reportingu v reálném čase pro lepší správu příležitostí.
Zdroj: Red Hat