Qualtrics:Pouze 1 % českých uživatelů se obrací s technickými problémy na servis

6. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Microsoft (Blogging Windows)
Většina českých uživatelů podle průzkumu společnosti Qualtrics řeší technické problémy svépomocí. Jak často uživatelé na technické problémy narážejí a jak konkrétně se je pokoušejí řešit?

Pouhé 1 % českých uživatelů se kvůli technickým problémům se svým osobním počítačem či mobilním zařízením obrací na servis.

Vyplývá to alespoň z internetového průzkumu společnosti Qualtrics zpracovaného letos v srpnu pro AVG Technologies, do kterého bylo zapojeno 501 českých respondentů.

Podle tohoto průzkumu čeští uživatelé služeb servisu využívají nejméně ze všech dotazovaných uživatelů. Průzkum byl realizován také ve Spojených státech, Kanadě, Austrálii, Velké Británii, Francii a v Německu.

Technické problémy české uživatele potkávají obvykle jednou za několik týdnů. Takto často se s technickými problémy setkává necelá čtvrtina (23 %) českých respondentů.

Češi se podle průzkumu se nejčastěji potýkají s technickými problémy v případě přenosných počítačů (45 %) a stolních počítačů (39 %), což už jen kvůli šíři uživatelské základny nelze určitě hodnotit jako překvapivé zjištění.

Češi nejčastěji řeší technické problémy svépomocí

Bezmála třetina (32 %) dotázaných je prý schopna technické problémy vyřešit sama na základě předchozích znalostí a zkušeností. Více než čtvrtina respondentů (27 %) pak technické problémy řeší díky návodům nalezených na internetu.

Celkem tedy 59 % oslovených českých uživatelů řeší technické problémy svépomocí – ať už díky svým dosavadním znalostem a zkušenostem (32 %), nebo díky návodům dostupným na internetu (27 %).

Třetina českých respondentů (33 %) hledá pomoc u přátel či příbuzných.

Systémy na domácích a pracovních zařízeních se liší

V rámci průzkumu společnosti Qualtrics 44 % dotázaných českých respondentů uvedlo, že má ve své domácnosti více než tři zařízení připojená k internetu.

Témě dvě třetiny (65 %) respondentů uvedly, že na jejich osobních a pracovních zařízeních jsou zastoupeny různé operační systémy. Dva různé operační systémy používá 43 % dotázaných českých uživatelů.

bitcoin školení listopad 24

Bezmála polovina (49 %) českých respondentů tvrdí, že zvládne propojit dvě zařízení za méně než pět minut. Podle průzkumu jsou tak v tomto ohledu čeští uživatelé technicky nejzdatnější. Například v Německu jen 36 % respondentů uvádí, že dovede propojit dvě zařízení do pěti minut.


Zdroj: AVG Technologies

Čtěte dále

Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem