Zákazníci mají k dispozici celou řadu cest, aby nakupovali podstatně levněji než v minulosti. Firmy tak musí vyvinout maximální úsilí, aby citlivě vybalancovaly ceny svých produktů a ochránily přitom své marže, aby zajistily dostupnost svého zboží a zabránily přitom nárůstu účetních nákladů, aby využívaly více prodejních kanálů a udržely přitom efektivitu svého provozu.
Více než kdy v minulosti tak vzniká potřeba nových způsobů vytěžování informací, které firma generuje v různých oblastech své činnosti. Řešením postaveným na míru této situaci je platforma QlikView Business Discovery. Umožňuje analyzovat výkonnost a její trendy podle určitých zákazníků, prodejních kanálů, prodejních míst či obchodních partnerů a najít tak cestu k vyšší produktivitě.
Firma může lépe nastavit mix produktů a služeb s ohledem na nejziskovější kanály a místa. Řešení pomůže také odhalit rezervy v logistických nákladech a zvýšit efektivitu dodavatelského řetězce, tak aby proces objednání, výroby a dodání skutečně odpovídal požadavkům zákazníka.
Pro přežití na vysoce konkurenčním trhu musí být maloobchodní i velkoobchodní firmy schopné analyzovat trendy a reagovat rychle a přesně na anomálie ve svém byznysu. Každý den, o který se zpozdí potřebné rozhodnutí, může vést ke ztrátě obchodních příležitostí a k poklesu marží.
QlikView Business Discovery dává firemním uživatelům přímý přístup k informacím, které potřebují, ve chvíli, když je potřebují. Nejsou pak závislí na informaticích a jejich pomoci při generování reportů z více informačních systémů. QlikView analyzuje data napříč firemními systémy.
Autor je communication specialista ve společnosti Ness Czech.