Podle průzkumu společnosti Fujitsu 65 % oslovených evropských maloobchodníků věří, že důležitost kamenných prodejen roste. Do průzkumu bylo zapojeno 500 maloobchodníků a 82 000 obchodů. Respondenti z jednotlivých zemí mají ovšem různé pohledy na roli kamenné prodejny.
Například 91 % oslovených britských maloobchodníků za nejdůležitější roli kamenné prodejny považují samotnou skutečnost, že je místem k nakupování. Pro 88 % oslovených italských maloobchodníků je však u kamenné prodejny nejdůležitější prezentace značky.
Celkové výsledky průzkumu podle společnosti Fujitsu mají dokládat, že i nadále zůstává kamenná prodejna důležitá zkušenost zákazníka, jako je prohlídka produktů a interakce s prodavačem.
„To je příležitostí pro maloobchodníky. Namísto soupeření pouze o cenu, mohou svoji nabídku a služby na prodejně zabalit do atraktivnějšího a odlišující ho se ‚obalu‘ a zákazníka tak snáze přesvědčit ke koupi,“ tvrdí společnost Fujitsu ve zprávě pro média.
„Konkurenceschopnou přidanou hodnotou se pro prodejny stávají služby – zde se jedná jak o zkušenost získanou prostřednictvím interakce s prodavačem, tak i o celkovou efektivnost procesů nákupu prostřednictvím modelů jako je online objednávka s vyzvednutím na prodejně,“ uvedl ve zprávě pro média Richard Clarke, viceprezident divize Global Retail společnosti Fujitsu
Výsledky průzkumu společnosti Fujitsu ovšem nepopírají význam internetového obchodování. V hodnocení důležitosti budoucích distribučních modelů na stupnici atraktivity od 1 do 10 zůstává internetové obchodování celkovým vítězem se skórem téměř 8 z 10 bodů.
Zdroj: Fujitsu