Průzkum: Význam kamenných prodejen podle maloobchodníků opět roste

25. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © .shock - Fotolia.com
Podle průzkumu společnosti Fujitsu se většina evropských maloobchodníků domnívá, že důležitost kamenných prodejen roste. Proč? Jaké výhody mohou nabídnout oproti e-shopům a jak jim mohou konkurovat?

Podle průzkumu společnosti Fujitsu 65 % oslovených evropských maloobchodníků věří, že důležitost kamenných prodejen roste. Do průzkumu bylo zapojeno 500 maloobchodníků a 82 000 obchodů. Respondenti z jednotlivých zemí mají ovšem různé pohledy na roli kamenné prodejny.

Například 91 % oslovených britských maloobchodníků za nejdůležitější roli kamenné prodejny považují samotnou skutečnost, že je místem k nakupování. Pro 88 % oslovených italských maloobchodníků je však u kamenné prodejny nejdůležitější prezentace značky.

Celkové výsledky průzkumu podle společnosti Fujitsu mají dokládat, že i nadále zůstává kamenná prodejna důležitá zkušenost zákazníka, jako je prohlídka produktů a interakce s prodavačem.

To je příležitostí pro maloobchodníky. Namísto soupeření pouze o cenu, mohou svoji nabídku a služby na prodejně zabalit do atraktivnějšího a odlišující ho se ‚obalu‘ a zákazníka tak snáze přesvědčit ke koupi,“ tvrdí společnost Fujitsu ve zprávě pro média.

Konkurenceschopnou přidanou hodnotou se pro prodejny stávají služby – zde se jedná jak o zkušenost získanou prostřednictvím interakce s prodavačem, tak i o celkovou efektivnost procesů nákupu prostřednictvím modelů jako je online objednávka s vyzvednutím na prodejně,“ uvedl ve zprávě pro média Richard Clarke, viceprezident divize Global Retail společnosti Fujitsu

bitcoin školení listopad 24

Výsledky průzkumu společnosti Fujitsu ovšem nepopírají význam internetového obchodování. V hodnocení důležitosti budoucích distribučních modelů na stupnici atraktivity od 1 do 10 zůstává internetové obchodování celkovým vítězem se skórem téměř 8 z 10 bodů.

Zdroj: Fujitsu

Čtěte dále

ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi