Z pravidelného on-line průzkumu agentury NMS Market Research a Heureka.sk na vzorku 2 200 respondentů vyplývá, že pro 55% z těch, kteří nakupují on-line, je hlavním důvodem návštěvy e-shopu nižší cena než v kamenných prodejnách.
„Popularitě mezi mladými do 15 let se těší i knihy, sportovní vybavení, hudba, notebooky a software,“ uvedl v oznámení projektový manažer Heureka.sk Kamil Demuth.
Dodal, že více než polovina teenagerů nakupujících přes internet si vždy před nákupem přečte recenze jiných uživatelů.
Notebooky přes internet nakupuje 15 % dotázaných náctiletých, počítače obecně uvedlo 13 % a software 11 % teenagerů.
„Třetina náctiletých nakupujících on-line používá při výběru zboží inteligentní telefon. Nákup však mobilem dokončí jen jedno procento z nich, což souvisí zřejmě s tím, že teenageři ještě nemají vlastní bankovní účty, a nákupy přes internet nejčastěji hradí na dobírku,“ odhaduje Demuth.
Pětina dotázaných teenagerů se o svých nákupních úlovcích okamžitě pochlubí přátelům a známým, zejména prostřednictvím sociálních sítí. Ukazuje to na význam využití tohoto kanálu pro komunikaci s potenciálními zákazníky.
Co nakupují slovenští teenageři on-line?
- Mobilní telefony 28 %
- Oblečení, obuv, doplňky 27 %
- Počítačové hry 23 %
- Knihy 23 %
- Sportovní vybavení 15 %
- Notebooky 15 %
- Hudba 14 %
- Počítače 13 %
- Software 11 %
- Kosmetika 10 %
Zdroj: Heureka.sk, NMS Market Research