Hlavní navigace

Průzkum: Při výběru e-shopu jsou zkušenosti důležitější než cena

21. 5. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Podle průzkumu agentury NMS Market Research pro server Heureka.cz jsou pro české internetové uživatele při výběru e-shopu vlastní dřívější zkušenosti nebo reference jiných zákazníků důležitější než cena. Pro kolik zákazníků je nejdůležitější dodací lhůta nebo podoba e-shopu?

Uživatelské recenze internetových obchodů promlouvají do výběru místa nákupu stále zásadnějším způsobem. Před nákupem si hodnocení e-shopu od ostatních nakupujících přečte až 93 % internetových uživatelů v České republice.

Tato hodnocení pak patří mezi hlavní kritéria při výběru internetového obchodu. Vyplývá to alespoň z průzkumu, který pro server Heureka.cz zpracovala agentura NMS Market Research.

Podle tohoto průzkumu zůstává při výběru e-shopu nejdůležitějším kritériem cena. Ta je prioritní pro 30 % respondentů z řad českých internetových uživatelů. Zkušenosti ostatních nakupujících jsou nejvíce směrodatné při výběru e-shopu pro 24 % respondentů. Dalších 24 % oslovených uvádí, že se primárně řídí vlastní předchozí zkušeností.

93 % respodentů zkoumá zkušenosti jiných zákazníků

Na základě výsledku průzkumu lze říci, že zkušenosti s e-shopem obecně jsou důležitější i než cena. V součtu totiž téměř polovina (48 %) respondentů dá především na předchozí zkušenosti. V 24 % případů na své vlastní z dřívějších nákupů a v 24 % případů na zkušenosti jiných zákazníků.

Hodnocení a zkušenosti uživatelů s e-shopem čte před každým svým online nákupem téměř polovina nakupujících. Dalších 44 % Čechů aktivních na internetu si je přečte v případě, že obchod neznají a ještě v něm nenakupovali,” uvedl ve zprávě pro média Kamil Demuth za server Heureka.cz.

Dále sděli, že podle průzkumu pouze 7 % českých internetových uživatelů nepovažuje recenze a hodnocení e-shopu za důležité, takže je vůbec nečte. Zastoupení takových uživatelů prý ale průběžně klesá. Před rokem při obdobném průzkumu šlo údajně o 10 % z oslovených.

Podle dodací lhůty se řídí jen 5 % oslovených

Jenom 6 % respondentů dá nejvíce na značku e-shopu. Dalších 6 % oslovených se při výběru internetového obchodu řídí dojmem z jeho vzhledu a přehlednosti. Pro dalších 5 % je rozhodující uvedení zákonem vyžadovaných informací na stránkách e-shopu.

Za mírné překvapení lze označit, že pouze 5 % dotázaných se prý řídí především dodací lhůtou vyhlédnutého zboží. Výjimkou je prý pouze předvánoční období, kdy lidé nakupují dárky na poslední chvíli. To se prý priority poměrně logicky mění.

CS24

V prezentovaných výsledcích průzkumu se vůbec neobjevily takové aspekty jako je cena dopravy, nabízené způsoby dopravy, možnost osobního vyzvednutí, podporované platební metody či možnost nákupu na splátky.

Co je nejdůležitějším faktorem při výběru e-shopu? Oslovení čeští uživatelé internetu
Samotná cena zboží 30 %
Vlastní předchozí zkušenost s obchodem 24 %
Zkušenosti a recenze ostatních nakupujících 24 %
Značka obchodu 6 %
Vzhled a přehlednost obchodu 6 %
Doba dodání zboží 5 %
Uváděné zákonné informace 5 %
Vyhledáváte recenze obchodu nebo hodnocení prodejce před nákupem? Oslovení čeští uživatelé internetu
Ano, vždy si před nákupem hodnocení nebo recenze najdu. 49 %
Ano, ale jen v případě, že obchod nebo prodejce neznám. 44 %
Ne, recenze pro mě nejsou důležité 7 %

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI