Společnost Microsoft vsází na tablety skutečně hodně, a to až do té míry, že uvedla vlastní produkt, který konkuruje jejím hardwarovým partnerům.
Dva týdny poté, co Microsoft uvedl na trh Surface s operačním systémem Windows RT (Windows 8 pro ARM omezené na aplikace s Windows Store) uvedl Steve Ballmer, CEO společnosti, v rozhovoru pro francouzský list Le Parisien, že se nové tablety začaly prodávat „umírněně“.
Skutečné prodeje Microsoft zveřejnit nechce, což nahrává spekulacím, že nenaplňují původní očekávání. Podle zdrojů serveru DigiTimes očekává dodavatelský řetězec Microsoftu, že se v roce 2012 prodá pouze 60 % výrobcem předpokládaného množství. Toto tvrzení však DigiTimes dále nepodložil.
Výsledky prodeje tabletů Surface odrážejí také poptávku po novém operačním systému Windows 8, jehož omezenější verze Windows RT na těchto tabletech běží.
Názor analytiků
Poté, co prezident divize Windows Steve Sinofsky odstoupil z funkce, se analytici z hlavních agentur nechali slyšet, že za výpovědí může stát nenaplnění očekávaného úspěchu nového systému na trhu.
Podle Michaela Silvera z agentury Gartner Microsoft mlčí o celkových prodejích Windows 8 i tabletu Surface, což „může znamenat, že se nenaplnila očekávání.“
Al Gillen z agentury IDC uvedl, že vedení Microsoftu může litovat příliš odvážné změny v uživatelském rozhraní Windows 8. Sada dlaždic vhodná pro dotykové ovládání působí nezvykle zejména na podnikové zákazníky, kteří i z tohoto důvodu zvažují setrvání u Windows 7, dodává Gillen.
Zdroj: Le Parisien, DigiTimes, ComputerWorld