Po očištění o sezónní vlivy se tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) v únoru reálně meziměsíčně snížily o 1,3 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních a kalendářních dní klesly o 1,7 %. Neočištěné tržby klesly meziročně o 4,7 %.
Pokles zaznamenala většina sledovaných sortimentních skupin, přičemž největší vliv měl nižší prodej v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin, kde se tržby snížily o 4,8 %.
Naopak růst vykázaly prodejny počítačového a komunikačního zařízení (o 3,7 %). Pokračoval zvýšený zájem spotřebitelů o nákupy přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (růst o 20,8 %).
Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 99,8 %. V sortimentu počítačového a komunikačního zařízení pokračovalo snižování cen nejvýrazněji.
Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na webu Eurostatu.
Prodeje na Slovensku
Tržby ve velkoobchodě na Slovensku v únoru 2013 meziročně klesly o 1,1 %. Snížily se zejména ve velkoobchodně se zařízeními pro informační a komunikační technologie, a to o 10 %. V maloobchodě tržby klesly o 1,8 %.
Za první dvě měsíce roku 2013 se tržby ve slovenském velkoobchodě meziročně zvýšily o 1,6 %, a to ve většině činností. Ve velkoobchodě ICT však klesly o 5,3 %. Tržby v maloobchodě meziročně klesly o 1,6 %, ale v ICT rostly nejvíce (o 0,9 %).
Zdroj: ČSÚ, ŠÚSR