Prodej ICT zařízení v červnu v ČR dvouciferně rostl, na Slovensku klesl

5. 8. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Art Allianz - Fotolia.com
Ačkoliv Český statistický úřad hlásí v červnu výrazný růst prodeje ICT zařízení, na Slovensku statistici naopak uvádějí dvouciferný pokles.

Tržby v maloobchodě vč. prodeje pohonných hmot (CZ-NACE 47) vzrostly v červnu 2014 meziročně o 3,8 %. Neočištěné o kalendářní vlivy se tržby zvýšily meziročně o 5,0 %. Vyplývá to z pravidelné zprávy ČSÚ.

Vyšší tržby zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen.

Nejvíce rostly tržby z prodeje počítačového a komunikačního zařízení ve specializovaných prodejnách (o 29,1 %) a z prodeje zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 20,9 %).

Na Slovensku v červnu rostly celkové tržby v maloobchodě meziročně o 2,5 %. Maloobchodní prodej počítačových a komunikačních zařízení se však propadl o 10 %. Velkoobchod s ICT zařízeními pak rostl o 5,8 %.

bitcoin_skoleni

Celkové zvýšení tržeb ve slovenském maloobchodě ovlivnil růst v maloobchodě v nespecializovaných prodejnách o 6,4%, maloobchodě s pohonnými hmotami ve specializovaných prodejnách o 3,4% a v maloobchodě s ostatním zbožím pro domácnost ve specializovaných prodejnách o 2,9%.

Zdroj: Český statistický úřad, Štatistický úrad Slovenskej republiky

Čtěte dále

IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících