Prodej cartridgí na českém trhu podle GfK

20. 6. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

V letošním prvním kvartále přesáhl objem prodeje cartridgí do inkoustových tiskáren prodeje tonerů do laserových zařízení pětinásobně. Vzhledem k výši investice však oba typy výrobků zaujímaly na celkové hodnotě prodeje daleko vyrovnanější podíly, přičemž v letošních prvních třech měsících převážily s 53% podílem catridge do inkoustových tiskáren. V souhrnu narostly kusové prodeje celé komodity o 17 % při 10% meziročním nárůstu obratu.

U cartridgí dávali i v první čtvrtině letošního roku spotřebitelé přednost originálním výrobkům, tedy těm se stejnou značkou jako je tiskové zařízení. Originální cartridge tvořily tři čtvrtiny celkových prodejů a vzhledem k vyšší průměrné ceně se tyto výrobky podílely na celkovém obratu z 83 %. V průměru za ně kupující zaplatili přes 400 Kč, tedy zhruba 1,6krát více než za neoriginální náplně.

Tonerů do laserových tiskáren se meziročně prodalo zhruba o desetinu více, ale díky poklesu celkové průměrné ceny přírůstek tržeb dosáhl pouze 4 %. Také u tonerů se v největší míře prodávaly právě originální výrobky, i když meziročně jejich podíl klesl o 7 procentních bodů na úkor neoriginálních tonerů. Ty se v letošních třech měsících prodávaly v průměru za 950 Kč, což při srovnání s originálními výrobky představovalo cenu poloviční.

bitcoin školení listopad 24


GfK CzechVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem