Prodejní úspěch závisí do značné míry na přístupu výrobce softwaru a jeho prodejní podpoře. Pro představu dávám jednoduchý příklad z praxe – dříve jsme prodávali asi z 80 % bezpečnostní řešení od AVG a doplňkově nabízeli řešení Norton. Bohužel se prodej bezpečnostní aplikace AVG neobešel bez komplikací a podpora ze strany výrobce podpora byla slabá. Tudíž jsme se rozhodli hledat jiné varianty a v další fázi začali nabízet ve větší míře Norton. Změna nebyla jednoduchá, jelikož cena produktů Norton byla trochu vyšší, ale zákazníci to akceptovali. Dnes je poměr 80:20 ve prospěch Nortonu a AVG nabízíme menšinově.
Podpora, spolehlivost a jednoduchost
Nedokážu říct ani dostatečně posoudit, které z námi prodávaných řešení je lepší, ale nedostatečnou podporu prodejců v dřívějších letech považuji za slabou stránku AVG. Naše kroky mohly být jiné, pokud by výrobce nabízel ve větší míře propagační materiály, POS vybavení do prodejen, drobné předměty pro zákazníky a především on-line podporu při komplikacích s bezpečnostním softwarem.
Z vlastní zkušenosti považuji za důležité aspekty také spolehlivost a jednoduchost při instalaci bezpečnostního softwaru. Nezavrhuji žádný program na trhu. Osobně znám řešení AVG, Avast, Eset, Kaspersky a Norton a v porovnání u mě zatím zvítězil výrobce Symantec. AVG se však už do prodejního kanálu a propagace obulo, takže očekáváme, že se situace může změnit.
Pro prodejce i výrobce je v každém případě pozitivní, že se o tématu bezpečnosti hovoří stále více a zákazníci ho začínají vnímat. Pokud chce firma na trhu bezpečnostních řešení uspět, musí dodávat podporu malým i velkým prodejcům a spolehlivý, jednoduše instalovatelný produkt.
Autor proniká do tajů IT a internetu už od roku 1995. Své první zkušenosti nasbíral u PC 486 a operačního systému MS-DOS 6.2. V té době také ukončil zaměstnání mistra údržby a prošel několika pozicemi v tuzemských IT firmách. Aktuálně pracuje jako technik, prodejce a nákupčí v kamenném obchodu zaměřeném na prodej informačních technologií.