Google tento týden zprovoznil Google+ Pages pro podniky. Ačkoliv jsou pro jakoukoliv firmu podnikající také v on-line prostředí nutností, stále mají v porovnání se stránkami Facebooku co dohánět. Jsme svědky první generace Google+ a síť se ještě může v průběhu času vyvinout v něco více pro podniky užitečného, nyní se však služby ani neblíží úrovni, kterou firmám nabízí Facebook.
Facebook má více aktivních uživatelů
První a nejzjevnější překážkou, které Google+ Pages čelí je počet aktivních uživatelů. Poslední odhad z konce září udává kolem 43 milionů uživatelů, zatímco Facebook využívá na 800 milionů lidí, z nichž polovina se přihlašuje denně. Zatímco technicky zaměření lidé Google+ vítají jako minimalistickou alternativu k Facebooku, zbytek světa, do kterého spadá většina vašich zákazníků, se nebude obtěžovat se zapojováním do dvou různých sítí a jejich aktivním sledováním.
Google+ postrádá klíčové služby
Stránky na Google+ byly uvedeny bez řady výhod, které by Google mohl klidně nabídnout. Schopnost prodávat produkty nebo vůbec poslouchat audio soubory stránkám na Google+ chybí a i za předpokladu, že se na těchto funkcích pracuje, je měl Google uvést v den spuštění služby. Říká se, že užší integrace Google Apps pro podniky, Google Apps pro neziskové organizace, Google Voice a dalších součástí Googlu je pravděpodobně ve fázi příprav. Je škoda, že je Google nezahrnul při uvedení, aby dosáhl většího „wow“ efektu.
Google+ neumožňuje zadávat promo akce a soutěže
Tohle je výrazný problém, který stránky Google+ svazuje v okamžiku, kdy by se měl odrážet od země. Jednou z výhod přítomnosti na Facebooku je, že zde můžete přitahovat zájem návštěvníků promo akcemi a soutěžemi. Google+ so zvolil cestu tyto funkce nepodporovat.
Google výslovně uvádí ve svých podmínkách: „nesmíte pořádat soutěže, loterie, připravovat nabídky, slevové kupóny nebo podobné promo akce přímo na stránkách Google+.“ Není zde žádný prostor pro manévrování. Prostě to nesmíte dělat. Soutěže a promo akce jsou součástí stránek většiny zapojených firem na Facebooku, které se zde snaží zavést svou značku. Postoj Google+ tak moc nedává smysl.
Google+ Pages dají více práce
Když se podíváte na složení stránky na Google+, uvidíte čtyři karty, kterými můžete oslovovat svého zákazníka. Ačkoliv nástroje pro automatické publikování, jako je HootSuite, pravděpodobně upgradují své služby i pro stránky Google+, stále budete muset obsah jako fotografie a videa na Google+ nahrávat separátně. Nemluvě o tom, že dokud nástroje pro automatické publikování tuto časově náročnou aktivitu nezajistí, se budete muset pokaždé přihlásit ke Google+, abyste mohli publikovat svůj obsah.
Videa jsou na stránkách Google+ prezentována výrazněji, takže jejich přidávání je pro dobrou podnikovou stránku v této síti nutností. Využití videa pro další účely jako např. přítomnost na YouTube není špatný nápad. Malé firmy si však budou muset vyšetřit rozpočet z jiných oblastí, aby si mohli dovolit jej vytvářet.
Počátky Twitteru jsou počátkům Google+ podobné. V době, kdy byl Twitter spouštěn, jej každý zkoumal a viděl jeho potenciál. Nestal se však „must-see“ službou, dokud na internet nepřišli mainstreamoví uživatelé. Přítomnost na Google+ je z pohledu provázanosti na samotný Google pro firmy důležitá. Věnovat se mu ale ve stejné míře jako Faceboou se nevyplatí do té doby, než se uživatelská základna rozroste o každodenní uživatele.
Autorka píše pro americký PC World, velké pojišťovací společnosti i malé podniky.