Facebook rozšiřuje své partnerství se službou Shopify, která umožňuje firmám vytvářet „on-line výlohy“. Sociální síť testuje nákupní tlačítka v tzv. News Feedu a na firemních stránkách od loňského roku pouze s vybranými obchodníky.
Nová dohoda oznámená ve středu znamená, že tlačítko nákupu bude moci využít širší škála firem.
Shopify popisuje rozšířenou službu jako beta test se skupinou amerických obchodníků. Společnost neuvedla jména prodejců, ale publikovala obrázkovou galerii na Facebooku, kde je vidět např. designer šperků Joseph Nogucci.
Krok přichází s tím, jak technologické firmy, které nebyly typicky považované za e-commerce hráče, vstupují více do on-line prodeje. Hlavní myšlenkou je, že nákupní služby se vhodně vybranými položkami jim mohou pomoci udržet jejich zákazníky aktivní na webu.
Aktuální technologie Twitteru kupříkladu umožňuje začlenit nabídky a propagační akce do tweetů, které se ukazují ve streamu uživatelů. Také Twitter testuje způsoby, jak umožnit uživatelům nákupy z příspěvků (tweetů).
Pinterest, obrázková sociální síť, představila nový prodejní program minulý týden. Umožňuje velkým americkým retailarům, jako jsou Macy’s a Nordstrom, umisťovat koupitelné položky do feedů uživatelů.
Facebook je zatím v těchto snahách nejúspěšnější, jelikož jeho báze dat o uživatelích dovoluje dobré cílení zboží.
Zdroj: IDG News Service