Společnost Mailkit provedla analýzu e-mailového marketingu v období vánoční sezóny. Nepřekvapí, že s rostoucí nákupní horečkou rostla i aktivita v této oblasti. E-mailové kampaně podle několikaletého měření gradují v 50. týdnu, přičemž v posledních dvou týdnech v roce dochází k výraznému utlumení.
Před Vánoci jsou však podle Mailkitu aktivní nejen obchodníci, ale i příjemci, kteří projevují vyšší ochotu nakupovat. To se pozitivně projevuje na ukazateli click-thru-rate (CTR), tedy „proklikovosti“ příslušné kampaně. Největší úspěšnost z pohledu CTR však přichází až po svátcích a v prvních dnech nového roku.
V tomto období jsou příjemci lačni po dobrých nabídkách, jinými slovy po povánočních slevách. Nevýhodou podle Mailkitu je, že zákazníci jsou v tomto období zároveň i mnohem vybíravější.
Příjemce je před Vánoci přísnější
V posledním čtvrtletí (především do 50. týdne) si podle Mailkitu musí každý prodejce dát na svém mailingu záležet o mnoho více, než jindy během roku.
Schránka příjemce je během vánočních kampaní zahlcena nevyžádanými zprávami, případně zprávami, ke kterým má odesílatel příjemcův souhlas, ale neposílá mu nic pravidelně, jinými slovy si vzpomene jen párkrát do roka.
Takové zprávy se u příjemce podle Mailkitu nesetkají s příliš pozitivním ohlasem. Příjemci jsou však během vánoční sezóny méně shovívaví i k vyžádaným a pravidelným sdělením. Prodejci podle Mailkitu před Vánoci rozesílají i plošné kampaně bez cílení a personalizace.
Graf 1 - Objem rozesílaných zpráv po měsících
Zdroj: Mailkit
Graf 2 - Objem rozesílaných zpráv po týdnech
Zdroj: Mailkit
Graf 3 - Objemy zpráv vs. otevření a CTR
Zdroj: Mailkit