Společnost PPL v souvislosti s růstem „vratek“ zboží zakoupeného na internetu zavádí novou službu, která si klade za cíl proces vracení usnadnit. Díky produktu PPL Parcel CZ Return můžou obchodníci zásilku opatřit zpětnou etiketou.
Přepravce novou službou dle svých slov vstříc jak e-shopům, tak jejich zákazníkům. Zpětné etikety s předtištěnými údaji s adresou pro vrácení zboží podle něj zjednodušují proces vrácení i komunikace zákazníků s e-shopy.
Na obchodníkovi pak zůstává, zda službu nabídne příjemcům zboží zdarma, nebo zda ji zpoplatní. Zákazník si přitom sám vybere, zda balík odevzdá v Parcelshopu nebo zajistí vyzvednutí řidičem PPL.
„Dosud jsme vrácení zboží realizovali pouze s vybranými e-shopy, bez jednotného řešení. Nyní tuto možnost dáváme všem s námi spolupracujícím online obchodům,“ vysvětluje Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ.
„Obchodníci si v naší webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2 000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ upřesňuje.
Počet „vratek“ roste
Lednový průzkum pro PPL od agentury Nielsen Admosphere odhalil, že zpět prodejcům balíky posílá 39 % Čechů. Zatímco 25 % využívá zasílání balíků k vrácení nevyhovujícího zboží, každý sedmý kupující (14 %) pak prostřednictvím balíků řeší jeho výměnu.
Podle čísel dosud spolupracujících e-shopů, se kterými PPL zpětné odeslání zboží realizovala, se počet „vratek“ dlouhodobě zvyšuje. Přepravní společnost podotýký, že meziročně došlo k růstu o desítky až stovky procent.
Data zároveň ukázala, že zboží častěji vrací ženy, spíše respondenti s vysokoškolským vzděláním a lidé z malých a středních měst. Naopak méně často zasílá věci zpět nejmladší věková skupina a lidé na vesnicích.
Zdroj: PPL