Společnost PPL v letošním roce předpokládá nárůst počtu balíků oproti loňské vánoční sezoně, a to o 10 %. Dodává, že v tomto období se zvyšují denní objemy zásilek až o 50 % oproti průměru ve zbytku roku.
PPL očekává meziroční růst zejména u zásilek objednávaných z e-shopů. Oblíbenost pořizování vánočních dárků přes internet totiž dle firmy neustále stoupá a přepravce u tohoto segmentu B2C očekává o 20 % více přepravených zásilek oproti minulému roku.
„V loňském roce jsme doručili historický počet zásilek v jednom dni, a to 19. 12. 2018. Jednalo se o 202 038 zásilek. Letos očekáváme největší nápor 17. a 18. 12. a pravděpodobně se tomuto číslu opět přiblížíme,“ říká Petr Horák, Managing Director PPL CZ & DHL Parcel Slovensko.
Jak mohou k včasnému doručení přispět e-shopy?
Přepravce přidává několik tipů pro klienty, jak připravit zásilky tak, aby byly snadno a rychle doručeny. V kostce se jedná o lepení kvalitně vytištěných etiket na vrchní stranu balíku s tím, že jejímu načtení nic nebrání – folie, páska, igelit, rozmazaný tisk apod.
Dále doporučuje balení do kvalitních kartonových krabic, poskytnutí kontaktu na příjemce a odesílání dat vždy i elektronickou formou. Na webových stránkách PPL e-shopy naleznou kompletního průvodce, jak zásilku ideálně zabalit.
Příjemcům pak firma doporučuje nechat si před svátky zaslat balíky do výdejních míst. Dodání do Parcelshopů, kterých má PPL v současnosti zhruba 1 850, totiž dle společnosti představuje rychlejší a efektivnější variantu doručení.
Zdroj: PPL