Společnost Lenovo si nechala vypracovat průzkumu povědomí o značce, podle jehož výsledků znovu posílila svou pozici na českém trhu. Spontánní znalost značky v oblasti notebooků vzrostla v letošním roce o 10 % na téměř 77 %, v segmentu tabletů pak spontánní znalost dosáhla 52 %. Spontánní znalost značky v segmentu chytrých telefonů dosáhla 31 %.
Notebooky od Lenova mají v povědomí českých zákazníků již dlouhodobě nadprůměrné výsledky. Podle průzkumu z letošního podzimu dosahuje spontánní znalost značky v tomto segmentu 77 % a podpořená znalost dokonce 95 %. Lenovo na našem trhu působí od roku 2009, kdy zde uvedlo řadu notebooků IdeaPad.
Ve srovnání s průzkumem z loňského roku si Lenovo také polepšilo ve spotřebitelských preferencích při výběru nového notebooku. Téměř 60 % respondentů spontánně označilo Lenovo jako první značku, o které by při nákupu nového notebooku uvažovali. Téměř dvě třetiny uživatelů, kteří již notebooky Lenovo používají, by tuto značku také doporučilo svým známým nebo rodině.
Lenovo si podle svého průzkumu zlepšilo spotřebitelské preference i v segmentu tabletů, ve kterých se dostalo na první místo. Z průzkumu znalosti značky vyplynulo, že více než polovina dotázaných respondentů by při nákupu zvolila právě tablet Lenovo. Spontánní znalost značky meziročně stoupla o 16 %, podpořená znalost dokonce téměř o 20 %.
„Průzkum ukázal, že naše tablety patří na českém trhu mezi nejpoužívanější a spontánní znalost značky Lenovo se v tomto segmentu dokonce posunula ze třetího na první místo,“ uvedla Lucie Hajdová, marketingová manažerka společnosti Lenovo Česká republika.
Prodej chytrých telefonů Lenovo byl na českém trhu spuštěn na podzim 2014 ve čtyřech produktových řadách, které se během následujících měsíců postupně rozšiřovaly o další modely.
Za tento rok dosáhly telefony Lenovo úrovně spontánní znalosti 31 % a podpořené znalosti 67 %. Z průzkumu zároveň vyplynulo, že při nákupu nového telefonu by letos po telefonu značky Lenovo sáhlo čtyřikrát více zákazníků než v loňském roce.
Průzkum povědomí o značce zpracovala pro společnost Lenovo agentura TNS Aisa. Proveden byl letos v září na reprezentativním vzorku 300 obyvatel České republiky ve věku od 15 do 50 let.
Zdroj: Lenovo