Agentura Best Communications zveřejnila výsledky průzkumu mezi českými manažery a majiteli firem ohledně používání sociálních sítí. Dotazník ukázal, že přestože majitelé a manažeři sociální sítě, zejména Facebook, YouTube nebo Google+, znají, v rámci byznysu je příliš nepoužívají.
„Náš průzkum potvrdil, že ačkoli česká byznys komunita aktivně pracuje s profily na sociálních sítích, globální trendy jsou na klíčových trzích, jako je Velká Británie či Spojené státy, mnohem silnější a jejich potenciál mnohem větší,“ uvedl Euan Edworthy, CEO Best Communications.
Firemní Facebook v plenkách
Jen 23 % dotázaných uvedlo, že jejich firma používá firemní profil Facebook Business Page (FBP). Z těchto respondentů navíc 21,7 % uvedlo, že FBP sice mají, ale aktivně ji nevyužívají. Více než čtvrtina (27,5 %) na FBP sdílí odkazy, články, fotografie a další materiály týkající se jejich společnosti a 25,8 % potom sdílí materiály týkající se nejen jejich společnosti, ale i sektoru, v němž podnikají. FBP jsou nejčastěji (25,8 %) aktualizovány jednou týdně.
Zajímavé jsou rovněž důvody zbylých 77 % respondentů, kteří FBP nevyužívají. Více než třetina (37,5 %) z nich nevěděla, co FBP je, necelá čtvrtina (24,7 %) odpověděla, že k používání nevidí důvod, a 17,5 % nepovažuje Facebook za vhodný komunikační kanál pro své podnikání.
Nezapomínejte na sílu videa
I u zbylých nejrozšířenějších sociálních sítí obecně platí, že je majitelé a manažeři sice znají, ale ani osobně příliš nepoužívají. Kromě Facebooku respondenti nejvíce znali YouTube (93,3 %; 79,6 % z nich jej aktivně používá), Google+ (85,9 %; 56,4 %), Twitter (58,6 %; 1,7 %) a libovolný blog (41,7 %; 10,7 %).
Na poslední jmenovaný typ se ptal i výzkum. Ukázalo se, že jen 16,4 % společností se prezentuje nějakou formu blogu, i když dalších 12,4 % uvedlo, že blog sice nemá, ale aktivně sleduje jiné blogy ve svém oboru.
Výzkumu se účastnilo 525 manažerů a vlastníků českých firem.
Zdroj: Best Communications