Poskytovatelé tiskových služeb potřebují změnit přístup (Canon)

15. 10. 2014
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: © pab_map - Fotolia.com
Studie Insight Report 2014 společnosti Canon odhalila silnou potřebu poskytovatelů tiskových služeb změnit způsob svého podnikání, aby uspěli v boji s virtuálními médii. Například tím, že je zahrnou do své nabídky.

Společnost Canon zveřejnila zprávu Insight Report 2014, která přináší výsledky nezávislého průzkumu, jenž zkoumal trendy i příležitosti v oblasti tisku. Celkové výsledky podle Canonu ukazují, že i přes mírný pokles zájmu v posledních dvou letech je na trhu zdravá poptávka po tisku jako komunikačním médiu.

Ve svých kampaních využívá tisk 62 % odběratelů tisku a tiskových materiálů. Čtyři z pěti poskytovatelů tiskových služeb však uznávají, že aby dokázali naplnit budoucí potřeby svých zákazníků, musí změnit svůj přístup. Oproti první zprávě Insight Report 2008 jde o 8% nárůst.

Zdůrazněte význam, jinak utečou

Cílem nezávislého průzkumu bylo srovnání názorů poskytovatelů tiskových služeb s názory odběratelů tisku a tiskových materiálů a zjištění změn v jejich postojích a trendech od posledního vydání Insight Reportu. Na základě analýzy reakcí těchto skupin respondentů vznikla doporučení, která mají podnikatelům v oblasti tisku pomoci zlepšit jejich služby.

Zpráva uvádí, že pro zákazníky je tisk i nadále významnou součástí kampaní, a to díky vysoké kvalitě a schopnosti oslovit náročnější „off-line“ publikum. Důležitá je i možnost odlišení tisku od zpráv šířených pomocí digitální komunikace.

S ohledem na očekávaný růst digitální produkce a významu on-line médií, navíc v situaci, kdy 38 % odběratelů předpokládá pokles v poptávce tisku, však musí poskytovatelé tiskových služeb i nadále zdůrazňovat hodnotu tiskových výstupů. Jen tak mohou podle Canonu zabránit přechodu zákazníků k virtuálním alternativám, které respondenti vnímají jako lépe měřitelné a více sledovatelné.

Téměř polovina zákazníků nemá dostatek informací

Odběratelé tisku jsou sice se svými dodavateli tisku obecně spokojení (84 % respondentů uvádí, že dodavatelé naplňují jejich komunikační požadavky), stále zde však má být prostor pro větší zapojení zákazníků a pro následné rozšíření obchodních příležitostí.

Pouze 56 % odběratelů tisku má pocit, že má od svých dodavatelů dostatek informací o nových možnostech, které tiskové technologie nabízejí. Zbývajících 44 % uvádí, že je jejich dodavatelé neinformují dostatečně.

Povědomí o možnostech digitálního tisku se stále zvyšuje, stejně jako objem digitálního tisku samotného. Zvyšuje se také využívání služeb, které s digitální technologií souvisí. Růst pokračuje také v případě malonákladového tisku, tisku na vyžádání i tisku z webu. Za rozvoj zájmu o nové technologie stojí částečně také požadavek odběratelů na úsporu nákladů a zrychlení produkce.

Jen pětina poskytovatelů nabízí vícekanálový marketing

Největší nárůst zaznamenal od poslední zprávy Insight Report tisk z webu (web-to-print), a to o celých 50 % od roku 2012. Tisk z webu tak podle Canonu představuje pro poskytovatele tiskových služeb dobrou podnikatelskou příležitost. I v této oblasti však přetrvávají problémy s informovaností – studie ukázala, že 39 % zákazníků nemá o dostupnosti služeb pro tisk z webu žádné informace.

Obdobnou příležitostí je také rozšíření nabídky služeb do oblasti netištěných médií, která může doplnit komunikaci využívajících tiskových výstupů. V současné době komunikuje 68 % odběratelů tisku se svými zákazníky prostřednictvím různých druhů kanálů. To představuje 10% nárůst za uplynulé dva roky.

Tiskové výstupy jsou součástí 94 % kampaní a představují základ, který mohou firmy doplnit o virtuální média. Pouze 20 % poskytovatelů tiskových služeb však nabízí koordinaci kampaní, do kterých je zapojeno více kanálů marketingové komunikace. Tato nízká hodnota ukazuje rozpor mezi tím, v čem potřebují odběratelé s multikanálovými kampaněmi pomoci, a tím, co jim poskytovatelé tiskových služeb aktuálně nabízí.

Canon jako jedno z nejdůležitějších zjištění uvádí, že ačkoliv 80 % komerčních tiskáren a centrálních reprografických oddělení uznává nutnost změny způsobu, jakým fungují, většině z nich stále chybí odpovídající plány budoucího rozvoje.

Pouze 48 % komerčních tiskáren a 32 % centrálních reprografických oddělení (CRD) má zpracované marketingové nebo podnikatelské plány. Tam, kde tyto plány existují, jsou potom pravidelně aktualizovány pouze v polovině případů.

ICTS24


Průzkum proběhl formou 552 telefonických rozhovorů s pracovníky s rozhodovacími pravomocemi. Z toho bylo 275 rozhovorů s komerčními tiskárnami a centrálními reprografickými odděleními a 277 rozhovorů proběhlo s různě velkými odběrateli tisku a tiskových materiálů. Telefonická šetření proběhla ve 25 zemích regionu EMEA.

Zdroj: Canon

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících