Odesílatel je to, co zajímá jako první téměř tři čtvrtiny dotázaných českých respondentů (72 %), když jim přijde nový e-mail. Předmět nejdříve zkontroluje pouze 12 % dotázaných. Vyplývá to z průzkumu, který si společnost Mailkit nechala v roce 2017 zpracovat u agentury STEM/MARK.
Předmět si nejdříve zkontroluje 13 % dotázaných mužů a 12 % žen. Více se na předmět soustředí respondenti s dokončeným vysokoškolským vzděláním (19 %) než lidé bez maturity (8 %). Na odesílatele se přitom v prvním kroku podívá 72 % mužů a 71 % žen.
Obsah zprávy, stejně jako jeho stručnější variantu (náhled) si prohlédne shodně 8 % dotázaných. Jako první kontroluje obsah 5 % respondentů ve věku 30 - 44 let.
Tento zvyk má 15 % lidí bez maturity a 5 % těch, kteří maturitní zkoušku absolvovali. Tuto odpověď zvolilo pouze 1 % Pražanů.
Podle Mailkitu se tak ukazuje, že dlouholeté pravidlo o předmětu e-mailů coby nejdůležitějšího prvku není zcela pravdivé.
„Chcete-li, aby příjemci vaše e-maily, ať už v rámci e-mail marketingu či běžné pracovní pošty četli, dbejte na to, aby byl jasný odesílatel. V dlouhodobém hledisku navíc bude fungovat vybudování důvěry a známosti odesílatele. Pro e-mail marketing je odesílatel navíc jasným určením značky a nevyplatí se ho podceňovat,“ radí společnosti Mailkit.
Pro úspěšný e-mailing samozřejmě nesmíte podcenit ani roli odesílatele, ani předmětu, ani samotného obsahu. Ten si uživatel zpravidla nepřečte, pokud ho nepřesvědčíte známým odesílatelem a dobrým předmětem, radí Mailkit.
Platí i to, že vyšší roli hrají tyto identifikační prvky u lidí s vyšším vzděláním.
Do průzkumu se zapojilo 511 respondentů z české internetové populace ve věku 18-59 let.
Zdroj: Mailkit