Průzkum potvrdil neznalost bezpečnostních hrozeb, které jsou spojeny s úschovou a přenosem citlivých osobních údajů na telefonech iPhone, Blackberry nebo systémech Android. Dotazování se zúčastnilo 734 amerických spotřebitelů starších 18 let.
89 procent respondentů si není vědomo toho, že aplikace smartphonu mohou dále předávat důvěrné platební informace, jako jsou informace o kreditní kartě, bez vědomí či souhlasu uživatele. 91 procent respondentů nevědělo, že finanční aplikace pro chytré telefony mohou být infikovány specializovaným malwarem určeným k odcizení čísla kreditní karty a údajů pro on-line bankovnictví. Přitom téměř třetina (29 procent) respondentů uvedla, že si bankovní údaje na svých telefonech ukládá a 35 procent dokonce uvedlo, že si ukládá i „důvěrné“ pracovní informace.
Více než polovina (56 procent) respondentů nevěděla, že bez řádného odhlášení z aplikace sociální sítě lze přenášet škodlivé kódy a měnit osobní nastavení na mobilním telefonu bez vědomí uživatele. Z těch, kteří si toho byli vědomi, si 37 procent nebylo jisto, zda se do jejich profilů již někdo nedostal.
Nebezpečí pro firmy
„Výsledky této studie ukazují, která bezpečnostní rizika, spojená s používáním chytrých telefonů zaměstnanci, by organizace mohla přehlédnout. Jelikož uživatelé v našem průzkumu odpovídali, že často využívali chytré telefony pro firemní i osobní použití, společnosti by měly zajistit, aby jejich bezpečnostní politika zahrnovala pokyny pro vhodné používání chytrých telefonů, které jsou pro pracovní účely,“ uvedl v tiskovém oznámení Dr. Larry Ponemon, předseda a zakladatel Ponemon Institute.
Podle průzkumu si 28 procent respondentů nebylo vědomo toho, že používáním chytrého telefonu pro práci a zábavu jsou důvěrné pracovní informace v ohrožení.
K dalším bezpečnostním hrozbám chytrých telefonů patří geo-tracking, přenos důvěrných bankovních informací bez vědomí či souhlasu uživatele a neoprávněné (často nepovšimnuté) objednávky nadstandardních telekomunikačních služeb.
Zdroj: AVG Technologies