Provozovatelé internetových obchodů, kteří se mohou pochlubit řádně získaným certifikátem od Asociace pro elektronickou komerci (APEK), by se měli bránit nekalé či podvodné konkurenci lživě se prokazující stejným odznakem kvality poskytovaných služeb.
Čerstvým příkladem je kontroverzní e-shop tadyusetrim.cz (momentálně mimo provoz), který například nákupní rádce Heuréka.cz označil za podvodný. Obchod se přitom prokazoval certifikátem od Asociace pro elektronickou komerci. Ta potvrzuje, že zmíněný obchod držitelem certifikátu nebyl a pouze zneužil jejího jména.
„V tomto týdnu obdržela asociace pro elektronickou komerci (APEK) několik upozornění na zneužití loga ‚certifikovaný obchod‘ na stránkách tadyusetrim.cz. Na jmenované internetové stránce došlo nejen ke zneužití dobrého jména asociace, ale byla také nalomena důvěra zákazníků v obchodování na internetu,“ uvedla Asociace pro elektronickou komerci ve zprávě pro média.
Vybízí zákazníky, aby si platnost certifikátu, kterým se e-shop „chlubí“, vždy ověřili na webové adrese http://www.certifikovany-obchod.cz. Obchodníci, kteří certifikát řádně obdrželi, by sami zákazníky měli navést na tyto stránky, kde se o platnosti certifikátu mohou přesvědčit. Provozovatelé e-shopů tak mají tak šanci výrazně zvýšit svou důvěryhodnost v očích zákazníka a odstranit možné pochybnosti.
Zdroj: APEK, Heuréka.cz, ChannelWorld