Čtvrtá výroční zpráva Veeam Data Center Availability Report 2014 ukazuje, že 82 % dotázaných CIO není schopna splnit požadavky svého podniku na okamžitou dostupnost IT služeb.
Výsledky jsou založeny na on-line průzkumu agentury Vanson Bourne mezi 760 CIO podniků s více než 1 000 zaměstnanci ve Spojených státech, Velké Británii, Německu, Francii, Itálii, Holandsku, Švýcarsku, Brazílii, Austrálii a Singapuru.
V důsledku nedostatečného pokrytí dostupnosti IT služeb dochází podle Veeamu k selhání aplikací, ušlým ziskům, produktivitě a příležitostem či k nenávratné ztrátě dat. Jejich celkovou hodnotu Veeam průměrně vyčíslil na dva miliony dolarů ročně (1,4 – 2,3 milionu dolarů). Přitom medián platů dotazovaných CIO činil necelých 200 000 dolarů ročně.
S globalizací nároky porostou
Náklady na nedostupnost dat se podle společnosti Veeam budou nadále zvyšovat z důvodu nutnosti globální spolupráce podniků s partnery, zákazníky a stakeholdery napříč časovými pásmy. To klade na datacentra požadavek nepřetržité dostupnosti.
Neplánované výpadky aplikací se podle reportu vyskytují více než jednou za měsíc (13krát za rok) a celkem trvají přes 17 hodin. Přitom jedna z šesti obnov záloh selže. Tato ztracená data Veeam vyčísluje minimálně 682 tis. dolarů ročně.
„Společnosti si nemohou dovolit ztratit miliony dolarů kvůli selhání IT a nemohou nadále hazardovat s dostupností dat,“uvedl Ratmir Timashev, generální ředitel společnosti Veeam.
„CIO si to jasně uvědomují a 78 procent z nich plánuje změnit doposud používané produkty na ochranu dat v příštích dvou letech tak, aby si mohli dopřát dostupnost, kterou potřebují. V důsledku toho mezery v dostupnosti začnou být minulostí,“ předpovídá Timashev.
Co tlačí na CIO
Průzkum dále ukazuje, že více než 90 % CIO je pod tlakem kvůli výzvám, jak obnovovat data rychleji a snížit dopad neplánovaných výpadků, a jak častěji zálohovat a snížit riziko ztráty dat.
Průměrná doba obnovy je podle statistik zprávy o 2,5 hodiny delší, než udává standard nepřetržité dostupnosti. Navíc se zálohuje v periodě o 4,5 hodiny delší, než by bylo potřeba.
Mezi další důvody, proč jsou CIO pod tlakem, patří podle respondentů aktivnější interakce mezi zákazníky, partnery, dodavateli a zaměstnanci v reálném čase (65 % respondentů), potřeba zpřístupnění aplikací napříč časovými pásmy (56 %), zvýšený počet mobilních zařízení (56 %), zaměstnanci s flexibilní pracovní dobou (54 %) a zvyšující se míra automatizace pro rozhodování a transakce (53 %).
Kompletní zprávu najdete na webu společnosti Veeam.
Zdroj: Veeam