Agentura NMS Market Research a nákupní rádce Heureka.cz provedli výzkum, který porovnával spokojenost se službami elektronických a kamenných obchodů v ČR.
Výsledky ukazují, že zákazníci jsou spokojenější s e-shopy. Jejich služby jsou uspokojující pro více než dvě třetiny (67 %) nakupujících, zatímco s úrovní služeb kamenných prodejen je spokojeno pouze 43 % respondentů.
„Služby e-shopů častěji hodnotí kladně ženy, kterých je 69 % oproti 66 % mužů,“ uvedl k výsledkům průzkumu Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.
„Na nakupování v e-shopech zákazníci oceňují úsporu času a peněz. Stále častěji si za kvalitní servis e-shopů připlatí na ceně. Navíc, pro mnoho zákazníků je příjemné, že mohou nakoupit kdykoliv a kdekoliv. V kamenných obchodech k tomu nemusí vždy mít prostor,“ dodal.
Nejvíce spokojených zákazníků e-shopů je mezi lidmi ve věkové kategorii 31–40 let a obyvateli Plzeňského kraje. Zvláštostí je, že se službami e-shopů je spokojeno 70 % uživatelů nad 60 let.
Při nákupu v kamenných obchodech jsou naopak v porovnání se ženami spokojenější muži.
„Spokojenost s nákupem v kamenných obchodech vyjádřilo 47 % mužů oproti 39 % žen,“ uvedl Michal Osuský z agentury NMS Market Research.
Naprosto neodpovídající servis v kamenných obchodech uvedlo 9 % respondentů, v e-shopech pouze 2 %.
Průzkumu se zúčastnilo přes 6 000 internetových uživatelů. Vzhledem k tomu, že všichni respondenti byli aktivními internetovými uživately, výsledky velmi pravděpodobně neodpovídají názoru celkové populace.
Zdroj: NMS Market Research