Internet není fenoménem, který by oslovoval jen mladší ročníky. Nyní již 17,12 % české internetové populace tvoří uživatelé ve věku od 55 let výše. S touto informací přišla poradenská společnost Gemius.
Data za Českou republiku pochází z projektu NetMonitor, který spadá pod křídla Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
Česká internetová populace v rámci středoevropského a východoevropského regionu má třetí nejvyšší podíl uživatelů ve věku od 55 let výše.
Podíl uživatelů v této věkové kategorii se v průběhu posledních dvanácti měsíců zvýšil o dva procentní body a v budoucnu prý bude nadále růst, takže v dohledné době lze očekávat pokoření mety jedné pětiny.
Již nyní je však Česká republika (17,12 %) nad průměrem střední a východní části Evropy (cca 12 %). Ve zmíněných regionech má vyšší podíl uživatelů dané věkové kategorie pouze Estonsko (18,34 %) a Slovinsko (17,64 %).
Až na sedmém místě skončilo Slovensko (10,30 %). Žebříček na třináctém místě uzavírá Bosna (1,99 %).
Vlivy? Vyspělý trh, stárnoucí populace a atraktivní služby
Josef Richtr, manažer výzkumu společnosti Gemius, ve zprávě pro média nabídl několik důvodů, proč v České republice roste a dál poroste podíl starších uživatelů internetu.
Jedním z nich je v rámci středoevropského a východoevropského regionu vysoká penetrace internetu a poměrně dlouhá doba jeho širšího používání.
Nárůst počtu internetových uživatelů z vyšších věkových kategorií je prý ovšem i důsledkem demografických procesů probíhajících v celé populaci, která stárne, což nedávno potvrdil i Český statistický úřad.
„Navíc má tato věková kategorie uživatelů stále více možností jak využít internet k vlastním potřebám, například k on-line nakupování. Proto začíná být zajímavá i pro zadavatele reklamy,“ uvedl Richtr ve zprávě pro média.
Graf č.1: Internetoví uživatelé v jednotlivých státech regionu CEE ve věku 55+
Zdroj: Gemius, ChannelWorld.cz