PMA: Prodeje domácích projektorů v prvním čtvrtletí 2011 rostly o 95 %

23. 5. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

V prvním čtvrtletí tohoto roku se podle analytické společnosti Pacific Media Associates prodalo o 13 % více projektorů než ve stejném období roku 2010. O které kategorie je zájem?

Nejatraktivnějšími se v prvním čtvrtletí staly projektory s krátkou projekční vzdáleností, mezi které patří například interaktivní projektoryMezi projektory označované jako Nová éra řadí analytici PMA nejen pikoprojektory v mobilních zařízeních, ale také klasické projektory pro domácí použití se svítivostí až 500 lumenů. Jejich prodeje se ve srovnání s předchozím rokem zvedly o 95 %.

Do mainstreamu řadí analytici projektory se svítivostí od 500 do 4 999 lumenů používané ve školách a firmách. Těch se v prvním čtvrtletí letošního roku prodalo jen 3 % více než vloni.

High-endové projektory se svítivostí nad 5 000 lumenů jsou určené pro velkoplošnou projekci a jejich prodeje vzrostly meziročně o 29 %.

Ačkoli segment mainstreamových projektorů rostl pozvolna, je patrná změna v nabídce. Nejatraktivnějšími se v prvním čtvrtletí staly projektory s krátkou projekční vzdáleností, mezi které patří například interaktivní projektory využívané při vzdělávání.

bitcoin školení listopad 24

Nejrychleji rostoucím subsegmentem se staly projektory s ultra krátkou projekční vzdáleností menší než 0,38, jejichž podíl se meziročně zdvojnásobil. Podíl projektorů s poměrem stran 16:9 a WXGA rozlišením se meziročně zvedl na 13,5 %.

Výsledky trhu s projektory podle PMA za rok 2010 naleznete zde.

Zdroj: Pacific Media Associates

Čtěte dále

Twisto: Trendy v e-commerce bude diktovat AI i důraz na loajalitu zákazníků
Twisto: Trendy v e-commerce bude diktovat AI i důraz na loajalitu zákazníků
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Ataccama: Tři čtvrtiny firem slaví úspěchy s AI, většina má i tak obavy, že bez ní zaspí dobu
Ataccama: Tři čtvrtiny firem slaví úspěchy s AI, většina má i tak obavy, že bez ní zaspí dobu
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?