Data českého cashbacku Plná peněženka odhalila, že vrchol online vánoční horečky v roce 2018 nastal mezi dva týdny před Štědrým dnem, tedy mezi 10. a 16. 12. Češi v tomto období podle Plné peněženky obvykle utratí o 35 % více než jindy během roku.
V posledním předvánočním týdnu však nákupy s cashbackem vykázaly 37% pokles pod obvyklé denní útraty. Potvrzuje se tedy trend, že si Češi zvykli, že opravdu na poslední chvíli musí zboží vyzvednout buď osobně, nebo využít elektronické poukázky.
Dva nákupní vrcholy: Black Friday a mezi bronzovou a stříbrnou nedělí
„Jako každý rok mělo i poslední čtvrtletí letošního roku dva nákupní vrcholy,“ vysvětluje marketingový ředitel Plné Peněženky Josef Drobílek. „Black Friday a následující víkend již tradičně přináší do e-shopů devatenáctinásobek běžných denních útrat.“
Po původně americké nákupní akci tržby e-shopů podle Drobílka mírně klesají, stále ale zůstávají o 20 % vyšší, než je průměr zbytku roku. Z týdne na týden před Vánoci pak rostou. „Vrcholu pak dosahují mezi bronzovou a stříbrnou nedělí, kdy přesahují běžný nákup o 35 %,“ dodává Drobílek.
On-line útraty za dárky meziročně o třetinu vzrostly
Podle dat Plné Peněženky se letos utrácelo v českých e-shopech více než loni. Oproti loňskému roku podíl předvánočních nákupů na celkových útratách přes Plnou Peněženku vzrostl o pětinu.
Zvýšila se i mediánová objednávka přes cashback. V posledním měsíci před Vánoci se podle Plné peněženky vyšplhala na 1 229 Kč, což je to o třetinu více než v prosinci 2017. V nákupech nejvíce figurovaly především zájezdy, elektronika, parfémy a móda.
Zdroj: Plná peněženka