Pixelmate: České netechnologické firmy digitalizují, ale stále zaostávají za světem

14. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Olivier Le Moal - Fotolia.com
Zhruba šestina netechnologických firem v České republice je v současné době ochotná digitalizovat. To je sice podle Pixelmate sice téměř dvakrát více než před pěti lety, tuzemské firmy však stále zaostávají za světem.

Inovační studio Pixelmate uvádí, že ještě v roce V roce 2010 investovalo celosvětově do implementace digitálních technologií 4 % netechnologických společností, v loňském roce už se podle společnosti jednalo o více než 22 %.

V tomto kontextu Pixelmate odhaduje, že v České republice se v současné době podíl netechnologických firem ochotných digitalizovat pohybuje kolem 15 %. To je podle firmy téměř dvakrát více než před pěti lety.

ČR digitalizuje, ale pomaleji

Z dat průzkumu Going Digital, který vypracovala Harvardova univerzita, podle Pixelmate dále vyplývá, že investice do digitalizace dosáhnou v roce 2022 celosvětově téměř dvou bilionů dolarů. Za pět let by se tak investice měly zvednout o 16,7 %.

Celosvětový vzestupný trend kopíruje dle Pixelmate také Česká republika. Tendence digitalizovat je u nás ale podle společnosti pomalejší, ačkoli si většina firem uvědomuje, že bez digitalizace ztratí efektivitu, a tím i konkurenceschopnost.

Digitalizace ve smyslu ochoty inovovat u nás probíhá pomaleji než v zahraničí,“ říká spoluzakladatel Pixelmate Matyáš Mandík. „Firmy ji totiž chápou jen jako nutné zlo. Tím se od zahraničí hodně lišíme. Firmy, které si včas uvědomily tlak na digitalizaci, mají výhodu.

Podle Mandíka v ČR v současné době digitalizuje asi jen 15 % středně velkých společností, a dokonce méně než 10 % korporátů, přičemž je k tomu většinou nutí samotný trh nebo konkurence. Nejblíže k novým technologiím mají nepřekvapivě startupy.

„Z korporátů se nejvíce digitalizuje v bankovním a finančním odvětví, naopak nejvíce zaostávají přepravní firmy a gastro. Z naší zkušenosti také vyplynulo, že malé firmy z výrobních oborů nebo dopravní společnosti si neuvědomují, že potřeba digitalizovat se vztahuje také na ně,“ upřesňuje Mandík.

Digitalizace je drahá, ale nezbytná

Podle IDC bude v příštím roce necelá třetina firem vyčleňovat 10 % z příjmů pro naplňování své digitální strategie. Pixelmate dodává, že počet tuzemských firem, které budou ochotny vyčlenit 10 % svých příjmů na digitalizaci, bude zhruba poloviční.

Digital Marketing Institute podle společnosti zjistil, že 60 % profesionálů se bojí změny v souvislosti s digitalizací. Firmy se obávají výše finanční investice, a to i přesto, že si uvědomují důležitost a nezbytnost digitalizace si uvědomují.

ICTS24

Na otázku financování digitalizace není možné pohlížet v úrovni celkové investice. Je třeba si uvědomit, kolik peněz je potřeba na to, aby firma mohla například začít vydělávat v onlinu, a spočítat si profitabilitu takového kroku,“ uzavírá Mandík.

Zdroj: Pixelmate

Čtěte dále

ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell