Pipedrive: Sedm z deseti podniků zaznamenalo po pandemii nárůst příjmů

12. 8. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © metamorworks - Adobe Stock
Firmy mohou pomocí automatizace dosáhnout vyšší efektivity. Klíčová je však i spolupráce mezi marketingovými a prodejními týmy.

Společnost Pipedrive uvádí, že firmám po celém světě se zvýšením obratu ve velkém pomáhají automatizace, agregace dat a další technologie. Dle 71 % respondentů příjmy jejich firem v roce 2021 narostly, přičemž 73 % podniků dosáhlo svých finančních cílů či je přesáhlo.

Průzkum ukazuje, že klíčovými faktory pro úspěch firmy jsou silné zaměření na strategii, spolupráce mezi sehranými marketingovými a prodejními týmy a správná technologie, která umožňuje růst společnosti.

CRM platformy však mají podle Pipedrive mnohostranné využití, nejčastěji se mezi respondenty využívají k automatizaci reportů a údajů o prodejích. Z průzkumu plyne, že firmy využívající těchto technologií automatizací s větší pravděpodobností dosáhnou stanovených cílů.

Společnost nicméně jedním dechem dodává, že zavedení technologií a automatizace však nejsou jediné faktory ovlivňující úspěch společnosti, značný vliv má také kvalita vedení a managementu firmy.

Téměř polovina profesionálů, kteří nedosáhli prodejních cílů, uvádí potřebu zlepšení managementu a vedení ve firmě. Celkem 42 % respondentů, jejichž firmy dosáhly nižšího růstu příjmů oproti prognózám, dále uvedlo potřebu zlepšit strategii, cíle a mise svých firem.

Věřte marketingu a homeoffice

Z průzkumu dále vyplynulo, že firmy, které zavedly nové technologie a automatizovaly své prodejní a marketingové procesy, měly o 16 % vyšší pravděpodobnost dosažení svých prodejních cílů.

Podle Pipedrive je klíčem k úspěchu silný leadership. Dvě pětiny (41 %) respondentů, jejichž firmy nedosáhly v loňském roce svých prodejních cílů, totiž považuje za důvod tohoto neúspěchu právě neadekvátní leadership a management.

Firmy s dobře integrovaným prodejem a marketingem měly podle společnosti o 26 % vyšší pravděpodobnost, že jejich příjmy překročí prognózy. Celkem 78 % respondentů navíc uvedlo, že marketingové investice v roce 2021 měly průměrnou, dobrou či velmi dobrou návratnost.

K větší produktivitě přispívá i práce na dálku. Dvě třetiny respondentů uvedly, že práce na dálku měla pozitivní dopad na jejich pracovní život, a 46 % respondentů vzrostla produktivita oproti 12 % respondentů, kterým produktivita klesla.

ICTS24

Účastníci průzkumu jsou specialisté v oblasti prodeje a marketingu, majitelé firem či zaměstnanci startupů, malých, středních a velkých podniků. Většina respondentů (31 %) pracuje ve firmách o 21 až 100 zaměstnancích.

Zdroj: Pipedrive

Čtěte dále

DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
Check Point: Počet kyberútoků dosáhl historického maxima, vzrostl o 75 %
Check Point: Počet kyberútoků dosáhl historického maxima, vzrostl o 75 %
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %