Společnost Pipedrive uvádí, že firmám po celém světě se zvýšením obratu ve velkém pomáhají automatizace, agregace dat a další technologie. Dle 71 % respondentů příjmy jejich firem v roce 2021 narostly, přičemž 73 % podniků dosáhlo svých finančních cílů či je přesáhlo.
Průzkum ukazuje, že klíčovými faktory pro úspěch firmy jsou silné zaměření na strategii, spolupráce mezi sehranými marketingovými a prodejními týmy a správná technologie, která umožňuje růst společnosti.
CRM platformy však mají podle Pipedrive mnohostranné využití, nejčastěji se mezi respondenty využívají k automatizaci reportů a údajů o prodejích. Z průzkumu plyne, že firmy využívající těchto technologií automatizací s větší pravděpodobností dosáhnou stanovených cílů.
Společnost nicméně jedním dechem dodává, že zavedení technologií a automatizace však nejsou jediné faktory ovlivňující úspěch společnosti, značný vliv má také kvalita vedení a managementu firmy.
Téměř polovina profesionálů, kteří nedosáhli prodejních cílů, uvádí potřebu zlepšení managementu a vedení ve firmě. Celkem 42 % respondentů, jejichž firmy dosáhly nižšího růstu příjmů oproti prognózám, dále uvedlo potřebu zlepšit strategii, cíle a mise svých firem.
Věřte marketingu a homeoffice
Z průzkumu dále vyplynulo, že firmy, které zavedly nové technologie a automatizovaly své prodejní a marketingové procesy, měly o 16 % vyšší pravděpodobnost dosažení svých prodejních cílů.
Podle Pipedrive je klíčem k úspěchu silný leadership. Dvě pětiny (41 %) respondentů, jejichž firmy nedosáhly v loňském roce svých prodejních cílů, totiž považuje za důvod tohoto neúspěchu právě neadekvátní leadership a management.
Firmy s dobře integrovaným prodejem a marketingem měly podle společnosti o 26 % vyšší pravděpodobnost, že jejich příjmy překročí prognózy. Celkem 78 % respondentů navíc uvedlo, že marketingové investice v roce 2021 měly průměrnou, dobrou či velmi dobrou návratnost.
K větší produktivitě přispívá i práce na dálku. Dvě třetiny respondentů uvedly, že práce na dálku měla pozitivní dopad na jejich pracovní život, a 46 % respondentů vzrostla produktivita oproti 12 % respondentů, kterým produktivita klesla.
Účastníci průzkumu jsou specialisté v oblasti prodeje a marketingu, majitelé firem či zaměstnanci startupů, malých, středních a velkých podniků. Většina respondentů (31 %) pracuje ve firmách o 21 až 100 zaměstnancích.
Zdroj: Pipedrive