Společnost Pipedrive zveřejnila výsledky svého průzkumu mezi prodejními a marketingovými specialisty a majiteli malých, středních a velkých firem, z nichž vyplynulo, že obrat firem loni většinou rostl, navzdory krizi.
Dle 63 % respondentů se jejich firmám po byznysové stránce dařilo, avšak míra meziročního růstu se snížila. Týkalo se to zejména menších společností, u nichž je patrná souvislost mezi velikostí firmy a úspěšností zaměstnanců. I přesto podle odborníků zůstávají obchodníci optimističtí.
U společností, které upřednostňují investice do technologií, se očekávání růstu podnikání v roce 2023 zvýšilo o 18 %. Podniky, které technologie zanedbávaly, se dvakrát častěji obávaly zvýšené pracovní zátěže zaměstnanců, a to ve více než 40 % případů.
„Data ukazují, že pro prosperitu v dobách nejistoty je klíčové položit pevné základy úspěchu. Zavedením robustní technologické infrastruktury mohou malé firmy získat cenné poznatky, zefektivnit provoz a snížit celkové náklady,“ říká Dominic Allon, CEO Pipedrive.
„Tím získají konkurenční výhodu a zbaví se interních tlaků, jako jsou manuální procesy či neefektivní pracovní postupy, čímž zvýší celkovou produktivitu. V ekonomicky náročném období se technologie stávají záchranným kruhem, který podnikům umožňuje vytrvat a posílit jejich postavení,“ dodává.
Technologie pro nakopnutí růstu
Studie Pipedrive ukazuje, že velikost společnosti hraje klíčovou roli v souvislosti s úspěchem zaměstnanců. Malé firmy čelí nelehkému boji, neboť mají o 10 % nižší šanci na růst příjmů ve srovnání s většími podniky.
Zároveň jejich zaměstnanci mají o 14 % nižší pravděpodobnost, že dosáhnou svých prodejních cílů. Výhodu mají naopak velké korporace, u nich je pravděpodobnost, že budou trvale překonávat prodejní cíle, o 8 % vyšší.
I pro ně však podle analytiků existují skryté hrozby. Zaměstnanci ve firmách, které snižují rozpočty a redukují týmy, zažívají přímý dopad na byznys – míra úspěšnosti obchodníků u nich totiž klesla až o 27 %.
Zdroj: Pipedrive