Představenstvo polské mateřské společnosti českého a slovenského zastoupení firmy ABC Data odvolalo po dvanácti letech z funkce generálního ředitele Petra Jandíka.
Na jeho pozici dočasně nastupuje Tomasz Buk, ředitel týmu pro A-brand produkty v ABC Data S.A. Změna je oficiálně platná od 2. 10. 2014.
Tomasz Buk vede tým business unit managerů, produktových managerů, obchodníků, nákupčích a techniků pro klíčové značky v ABC Data poslední dva roky. Předtím dvanáct let působil ve společnostech Compaq a později HP. Vždy se pohyboval na pozicích product a channel managementu.
Tomasz Buk pro ChannelWorld uvedl, že za 13 let v prodeji IT ví, jak kanál funguje a jak je strukturovaný: „Znám trh z mnoha stran, nejen z pohledu výrobce a distributora, ale také z pohledu partnerů a systémových integrátorů, se kterými jsem nepřetržitě spolupracoval.“
Do konce roku přibydou nové značky
„Ve 4. čtvrtletí pokračujeme v byznysu jako doposud. Zachováváme všechny naše služby, podporu partnerů a spolupráci s výrobci. Neočekávám žádné změny u velkých zákazníků ani značek. Naopak chystáme oznámení několika nových kontraktů,“ uvedl Tomasz Buk na dotaz ohledně nejbližšího výhledu.
Tomu odpovídají i jeho nejbližší plány: „V Q4 je důležité prodávat, proto nechci ztrácet čas jakýmikoliv změnami ve strategii či chování na trhu.“
V příštím roce podle Tomasze Buka dojde pravděpodobně k určitým změnám ve fungování firmy. Hlavní směr je ale jasný: „ABC Data plánuje utvrdit svou pozici největšího IT distributora ve střední Evropě, kde český a slovenský trh jsou po polském nejdůležitější.“
Tomasz Buk se oficiálně představí na největším partnerkém setkání ABC Data - Show IT v Brně 20. 10. 2014.
Hledá se nový ředitel
Ačkoliv je Tomasz Buk v Polsku zodpovědný za rozpočet, který několikrát převyšuje obrat českého a slovenského zastoupení, přiznává, že mu historicky chybí těsnější kontakt s lokálními výrobci a kanálem. Proto ABC Data začíná hledat nového generálního ředitele, který bude mít dostatečně hluboké znalosti českého IT distribučního trhu a prodejních kanálů.
Než ABC Data jmenuje nového lokálního generálního ředitele, bude Tomasz Buk zastávat svou dosavadní i novou pozici, přičemž v Praze bude zůstávat většinu svého času.
ABC Data v posledních letech rostla
Petr Jandík vedl ABC Data na českém a slovenském trhu od roku 2002. Po mírném poklesu konsolidovaného obratu v roce 2009 (-7 %) a stagnaci v roce 2010 (-1 %), se v dalších letech společnost vrátila meziročnímu k růstu, který v roce 2013 dosáhl velmi výrazných 55 % (z toho na českém trhu o 62 %).
K výsledkům za loňský rok a dalšímu výhledu uvedl Petr Jandík letos v lednu pro ChannelWorld: „Rozhodně chceme pokračovat v rostoucím trendu, který jsme nastolili před několika lety, kdy firma ABC data určitě nebyla v popředí trhu. Po loňském masivním růstu bychom chtěli přidat dalších 10 % výkonu a zachovat míru ziskovosti.“
Zdroj: ChannelWorld