Společnost Shoptet zveřejnila soubor rad a tipů pro majitele e-shopů, který by jim měl pomoci připravit se na nacházející vánoční sezónu. Sezóna pro e-shopy již v podstatě začala a její vrchol se očekává okolo 15. až 17. prosince.
„Ideální je, když se provozovatelé e-shopů připraví na vánoční nápor již během letních měsíců, což ale mnozí podceňují. Také si málokdo analyzuje chyby z minulého roku a tak je opakují stále dokola,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Miroslav Uďan zároveň varuje, že Štědrým dnem ještě nic nekončí: „Provozovatelé e-shopů musí také počítat s tím, že vánoční sezóna nekončí 24. prosince. Lidé budou své dárky chtít případně vyměnit nebo vrátit. Také je dobré využít všechny získané kontakty pro povánoční výprodej.“
Tipy Shoptetu pro vánoční sezónu jsou následující:
1. Připravte se na velký nápor
Během vánočních nákupů počítejte nejen s vyšší návštěvností, ale také objednávkami, vratkami, reklamacemi a dotazy. To s sebou nese i větší požadavky na skladové zásoby, logistiku a především komunikaci se zákazníky. Je proto vhodné přenechat například balení a odesílání objednávek sezónnímu zaměstnanci a soustředit se na důležitější věci.
2. Myslete na dopravu a logistiku
Nabídněte zákazníkům jako bonus za nákup dopravu zdarma. Pro mnohé je to faktor, který rozhoduje, zda v daném obchodě nakoupí. Většina lidí má strach, že jejich dárky nedorazí včas. Proto je dobré garantovat dodání do Štědrého dne. Pro e-shopaře to znamená nutnost rychlého vyřizování objednávek a také širší nabídku možností dopravy.
3. Informujte o slevách, dávejte tipy na dárky
Na viditelném místě mějte speciální slevové nabídky. Mnoho lidí neví, co by svým blízkým koupili za dárek, takže se rádi nechají inspirovat. Vytvořte pro ně nabídku nejprodávanějšího zboží a doporučených vánočních dárků a ideálně je rozdělte podle toho, pro koho jsou určeny.
4. Nepodceňujte mobilní nakupování
I když objednávky zboží jsou ve většině případů dokončovány pomocí desktopu, stále více lidí vyhledá v e-shopech přes mobilní zařízení. Proto vždy pamatujete na mobilní verzi svého e-shopu.
5. Pracujte se svými existujícími zákazníky
Uvědomte si, že získat jednoho nového zákazníka stojí více peněz a úsilí, než si udržet stávajícího. Proto vašim současným zákazníkům nabídněte zajímavé bonusy k nákupu, oslovte je newsletterem nebo výhodnou nabídkou.
Zdroj: Shoptet