PayU: uživatelé stále nevěří online platbám

16. 4. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Přestože jsou on-line platby z hlediska statistiky bezpečnější platební metodou, lidé dávají stále přednost dobírce nebo platbě v hotovosti. Takové jsou závěry průzkumu provedené českou platební bránou PayU.

Uživatelé při platbě na dobírku ve výsledku zaplatí více, ale nemají obavu, že zboží zaplacené předem nikdy neuvidíPrůzkumu se zúčastnilo necelých 1200 náhodně vybraných uživatelů portálu Aukro.cz. Ti z 90 % preferují bezpečnost, pod kterou si představují platbu na dobírku a v hotovosti.

Rizika při placení jsou přitom podle analýzy České spořitelny zcela opačná. Pravděpodobnost zneužití on-line plateb internetového bankovnictví je zhruba 1:100 milionům. Naproti tomu podvody při platbách na pobočce mohou nastat v jednom případu z milionu.

Uživatelé sice ve výsledku zaplatí více, ale nemají obavu, že zboží zaplacené předem nikdy neuvidí. Klíčovým faktorem bezpečnosti při placení on-line je tedy důvěra v internetový obchod. Naopak více jak 60 % dotázaných považuje on-line platby za rychlou a jednoduchou formu směny.

O tom, že Češi i Slováci nadále preferují platbu zboží na dobírku, svědčí také výzkum společnosti Gemius.

Zdroj: PayU, ChannelWorld

Čtěte dále

Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě