Z analýzy společnosti PayPal vyplývá, že 24 % malých a středních firem v České republice využívá možnosti prodávat své produkty on-line. To je výrazně více než průměr evropské osmadvacítky, který dosahuje 17 %.
Společnost zdůrazňuje, že úspěch malých a středních firem je pro tuzemskou ekonomiku obzvlášť důležitý, jelikož v ČR a EU představují 99 % všech firem a zaměstnávají v průměru dvě třetiny pracovních sil.
„Společnosti této velikosti se současně v České republice podílely z 55 % na vytváření přidané hodnoty a z 67 % na zaměstnanosti v nefinančních sektorech,“ upřesnil Marcin Glogowski, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.
Třetí v platbách mimo EU
Podle interních dat PayPalu uskutečnily české malé a střední firmy 53 % z celkového objemu plateb mimo EU, což je řadí na třetí místo mezi zkoumanými zeměmi EU. Nejvýše se umístilo Spojené království (59 %) a Norsko (57,1 %).
Malé a střední firmy v České republice navíc podle PayPalu patří do nepříliš početné skupiny podniků, které exportují víc mimo Evropskou unii než v rámci ní.
„Průměrná česká firma této velikosti prodává prostřednictvím společnosti PayPal na 20 zahraničních trzích, což je velice vysoké číslo, které ji řadí na druhé místo mezi zkoumanými zeměmi – na více trhů dodává jen průměrná maďarská firma,“ doplnil Glogowski.
Zdroj: PayPal