Prostřednictvím platebního systému PayPal bude možné platit v českých korunách ve více než 125 amerických e-shopech založených na platformě FiftyOne vyvíjené společností FiftyOne Global Ecommerce.
„Naší prioritou je podpořit mezinárodní obchod a trh ve Spojených státech amerických je mezi zákazníky ze střední a východní Evropy jedním z nejpopulárnějších,“ uvedl ve zprávě pro média Damien Perillat, regionální ředitel společnosti PayPal pro středoevropský a východoevropský region.
Platformu FiftyOne používají značky jako je Aéropostale, Bloomingdale’s, Macy’s, Neiman Marcus, Overstock, Saks Fifth Avenue, The Children’s Place a Under Armour.
Partnerská dohoda mezi společnostmi PayPal a FiftyOne Global Ecommerce zahrnuje podporu celkem osmnácti měn. Vedle české koruny je to z evropských měn také například švýcarský frank, dánská koruna, švédská koruna, maďarský forint či polský zlotý.
Spolupráce mezi společnostmi PayPal a FiftyOne Global Ecommerce potenciálně může českým obchodníkům ubrat zákazníky zjednodušením platby u amerických internetových obchodníků, jejichž zboží se těší dlouhodobé pozornosti ne nepodstatné části české internetové populace.
Trumfy českých obchodníků? Lokální podpora a využití specifik českého trhu
Čeští obchodníci mohou obecně v souboji s těmi zahraničními sázet na lokální podpora nejen ve smyslu webu lokalizovaného do češtiny včetně popisu zboží, komunikace se zákazníkem v češtině, ale třeba poboček na českém území, kde je možné si zboží před nákupem prohlédnout, vyzvednout si osobně zboží objednané on-line anebo řešit zde reklamace.
Právě případné reklamace hrají pro zákazníky mnohdy velkou roli při rozhodování mezi např. levnějším nákupem elektroniky v americkém e-shopu a nákupem v českém internetovém obchodě. Běžná záruční lhůta na většinu zboží podle americké legislativy je poloviční než v České republice. Navíc při uplatňování reklamace často zákazník naráží na problémy s nedostupnými autorizovanými servisy anebo vysokými náklady na zaslání zboží k reklamačnímu řízení přímo obchodníkovi.
Z toho mohou čeští obchodníci vytvořit silné argumenty, proč dát přednost právě jejich službám. Do karet jim hraje i clo za dražší nákupy ze zemí mimo Evropskou unii a s ním spojené formální náležitosti. Navíc kromě lokální podpory mohou čeští obchodníci zohlednit specifika českého trhu jako je stále poměrně vysoká nedůvěra k platbě za zboží před dodáním, která je ale v amerických e-shopech zcela běžná.
Zdroj: PayPal, FiftyOne, ChannelWorld