Co považujete za svůj největší úspěch loňského roku?
Celý loňský rok byl jeden velký úspěch. Splnili jsme plán nad očekávání, rostli jsme jak z pohledu počtu nových partnerů, tak i co do velikosti uzavřených obchodů. S produktem Sophos Intercept X jsme slavili velký úspěch v boji proti ransomwaru a exploitům. Je to důkaz, že dnes již tradiční antivirus nestačí a že proti nejnovějším hrozbám je potřeba nasazovat nejnovější technologie.
Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?
Osobně se aktivně podílím na kvartálním workshopu „Sync with Sophos“, který pořádáme v Čechách i na Slovensku a kde partnerům předáváme aktuální informace jak k produktům, tak i k procesům, jako jsou například registrace obchodních případů, novinky na partnerském portále, promoakce apod.
S kolegy pravidelně připravuji webináře na aktuální témata. Loni jsme se věnovali především ochraně před next-gen hrozbami, aspektům GDPR, ale i jednotlivým produktovým novinkám. Osobně reprezentuji značku Sophos na konferencích a seminářích našich partnerů, kde pomáhám s předáváním know-how značky jak koncovým zákazníkům, tak samotným partnerům. Aktivně podporuji i aktivity, které připravují naši distributoři, abychom společně prosadili technologie Sophos do širšího povědomí u prodejců.
Jaké jsou vaše hlavní plány pro rok 2018?
Na prvním místě musím uvést vzdělání. Budu se ještě více soustředit na aktivity vedoucí ke vzdělávání partnerů s cílem jejich certifikací, které jsou nutné pro získání jednotlivých úrovní v partnerském programu. Jednou z aktivit na podporu certifikací jsou i osobní motivátory za splnění certifikace Sophos certified engineer nebo architect.
Další oblastí mého zvýšeného zájmu je generování leadů a rozvoj s tím spojených služeb pro naše partnery. Sophos nabízí resellerům například služby vlastního call centra, které mohou využít pro telemarketingové kampaně. Pro zákazníky partnerů realizujeme webináře, ze kterých pak s partnery sdílíme statistiky zájmu klientů o naše produkty, anebo příslušným partnerům přeposíláme kontakty na zákazníky, kteří nás sami kontaktovali. A v neposlední řadě se budu i nadále věnovat pomoci partnerům při poptávkových, nabídkových a výběrových řízeních a prezentacích přímo u jejich zákazníků.
Co si berete jako závazek ve spolupráci s partnery pro další rok?
Vzhledem k našemu 100% zaměření na prodejní kanál neprodáváme napřímo, což naši partneři oceňují. Mohou se i nadále spolehnout na naši 100% podporu, ať už jde o finanční investice do společných marketingových aktivit nebo ty technologické a odborné ve smyslu naší podpory přímo u zákazníka.
Jaká je vaše rada pro obchodní partnery pro letošní rok?
S ohledem na to, jak je dnes IT bezpečnost komplexní a komplikovaná problematika, ji většina firem považuje za nutné zlo a často ji řeší nedostatečně nebo chrání pouze část firemní infrastruktury. Firmy trpí nedostatkem finančních prostředků i lidských zdrojů, které by potřebné technologie uměly ovládat. A zde vzniká prostor pro partnery, kteří se orientují na IT bezpečnost, a v roli MSSP (Managed Security Service Provider) by mohli firemním zákazníkům nabízet IT bezpečnost jako službu.
Zdroj: ChannelWorld