Společnost Mall.cz informuje, že v návaznosti na posílení segmentu partnerského prodeje vzrostly vloni tržby z programu Mall Partner o 150 %. V nejsilnějších měsících podle Mallu činil meziroční nárůst dokonce až 300 %.
Zatímco na začátku roku 2020 tržiště Mallu čítalo 300 partnerů, na konci roku jich bylo již 1 500. Zájem výrazně ovlivnila protiepidemická opatření související s pandemií covidu-19, kdy mnoho obchodníků muselo uzavřít kamenné prodejny.
Partneři v současné době podle společnosti obsluhují již 90 % nabídky Mallu a generují mezi 25 a 30 % všech objednávek. Online tržiště má během letošního roku ambici podíl partnerských objednávek přiblížit 40% hranici.
Změna nákupních návyků může být trvalá
„Nutné uzavření prodejen uspíšilo digitalizaci prodeje, a proto se na našem tržišti postupně ocitají i obchodníci, jejichž zboží dříve zákazníci na internetu tolik nepoptávali,“ vysvětluje Jakub Kováč, ředitel programu MALL Partner.
Někteří lidé si podle něj v uplynulém období online nakupování vyzkoušeli vůbec poprvé a už u něj zůstali. Nákupní návyky Čechů se tedy podle společnosti Mall v posledním roce výrazně proměnily.
„Ač bychom to před rokem neřekli, mezi nejrychleji rostoucí kategorie, ve kterých pro nadcházející rok vidíme na tržišti největší potenciál, patří například nábytek, doplňky pro auto-moto nebo potřeby pro sport,“ dodává Kováč.
Propojování evropských trhů
V roce 2021 se chce Mall věnovat nabíráním nových silných partnerů napříč regionem a rovněž dalšímu propojování trhů, na kterých Mall působí. Kromě Česka, Slovenska, Polska a Maďarska působí také v Chorvatsku a ve Slovinsku.
Na slovinském trhu je navíc Mall pod značkou Mimovrste jedničkou na trhu. Společnost chce proto obchodníkům prodej zboží na těchto trzích dále usnadňovat, a to například rozšiřováním své služby Mall Delivery i do dalších zemí. Tu aktuálně nabízí v ČR a SR.
Zdroj: Mall