Podle ankety společnosti Citrix více než polovina jejích českých a slovenských partnerů věří v obecný nárůst poptávky na trhu v horizontu šesti měsíců. Celkem 54,5 % z nich považuje za nejlepší prodejní příležitost současnosti desktopovou virtualizaci, následovanou serverovou virtualizací (45,5 %).
Za hlavní důvody, podle nichž se zákazníci rozhodují pro virtualizaci desktopů, považuje téměř 45 % dotázaných partnerů především dostupnost a možnost přihlásit se odkudkoliv a z jakéhokoliv přístroje.
Více než dvě pětiny (42 %) dotázaných uvádí jako jeden z hlavních důvodů bezpečnost dat a kontrolu přístupu. Jedna třetina channel zástupců se shoduje i v jednoduchosti migrace jako dalšího důvodu.
Nárůst zavádění politiky BYOD (Bring Your Own Device) nastane podle všech dotázaných v následujících 12 měsících i na českém a slovenském trhu, přičemž 6 % z nich očekává velmi rychlý růst, 36,4 % očekává mírný růst do 50 % a podle 57,6 % se očekává spíše pomalejší nárůst do 10 %.
Necelých 64 % dotázaných pak uvedlo, že se jejich portfolio průběžně rozšiřuje o nabídku služeb týkajících se cloud computingu. Kolem 20 % plánuje tyto změny teprve v průběhu roku 2012.
Má cloud computing hodnotu pro prodejní kanál?
Na odpovědi, zda má cloud computing hodnotu pro channel, se partneři jednoznačně neshodli. Přibližně pětina dotázaných partnerů si myslí, že jejich zákazníci stále ještě o přínosech cloud computingu pochybují.
Zhruba dvě pětiny dotázaných pozorují zvýšený zájem o cloud computing, ale spíše zatím pasivně sledují jeho vývoj a přechod do cloudů vidí až v horizontu několika let. Zbylá část partnerů naopak pozoruje rostoucí počet zákazníků, kteří přesouvají většinu své IT infrastruktury do cloudu.
Na implementaci cloudových technologií ale podle čtvrtiny dotázaných zatím určitě nemají všechny společnosti potřebné zkušenosti, 27% si naopak myslí, že společnosti již tyto zkušenosti mají a necelá polovina si není úplně jistá a o reálných zkušenostech společností spíše pochybuje.
Zdroj: Citrix