Panasonic vykázal za fiskální rok končící 31. 3. 2012 největší ztrátu, jaké kdy japonský výrobci dosáhli, uvádí to agentura Kyodo News a další místní média.
Společnost dosáhla ztráty ve výši 9,7 miliardy dolarů, přičemž v předchozím roce vykázala zisk ve výši 0,93 miliardy dolarů.
Do ztráty se v největší míře promítly náklady na restrukturalizaci a daně. Obrat meziročně poklesl o 10 % a provozní zisk se propadl o 86 %.
Uprostřed rozsáhlé restrukturalizace, která zahrnuje integraci Sanyo Electric a přesun k zeleným technologiím (solární energie a nabíjecí baterie), se mění také management Kazuhiro Tsuga, ředitel divize spotřební elektroniky a televizorů, převezme po Fumio Ohtsubovi v červnu pozici prezidenta.
Japonští výrobci pod cenovým tlakem
Plán restrukturalizace zahrnuje uzavření poloviny výrobních linek pro produkci TV panelů a snížení počtu pracovníků skrze dobrovolnou nabídku odchodu do důchodu a přechodu do jiných společností. Výrobce chce dále konsolidovat velké množství svých menších byznysů do tří hlavních divizí: spotřební, elektronické komponenty a řešení, která bude cílit na velké projekty v oblastech, jako jsou zdravotní péče a výroba.
Panasonic podobně jako další japonští výrobci bojuje s generováním zisku při klesajících cenách, které snižují marže. Sony nedávno oznámilo za poslední fiskální rok rekordní ztrátu. Obě společnosti provozují ztrátovou výrobu televizorů, přičemž Panasonic navíc vsadil na vlastní plazmovou technologii.
Zdroj: IDG News Service