Průzkum společnosti Oxyshop ve spolupráci s Acomwarem a portálem Tyinternety.cz naznačil, že majitelé e-shopů v Česku letos očekávají další rekordní rok. S růstem tržeb počítá 85 % respondentů, zbývajících 15 % připouští přinejhorším stagnaci.
Oxyshop uvádí, že optimismus je namístě, jelikož více než čtvrtině tuzemských e-shopů vzrostly loni meziročně tržby o více než 40 %. Klíčem k růstu byla podle společnosti i nadále sílící poptávka ze strany zákazníků o nakupování online.
Všechno není jen růžové
Mezi nejčastěji zmiňované problémy, s nimiž se loni internetoví prodejci potýkali, patří podle průzkumu marketing, reklama a e-shopová platforma.
„Přibližně každého třetího prodejce také tížil nedostatek kapitálu. Je to pro ně dokonce závažnější problém než nízký počet pracovníků, se kterým se potýká většina jiných oborů,“ vysvětluje Tomáš Petrů ze společnosti Oxyshop.
Průzkum naznačuje, že si majitelé e-shopu uvědomují ušlé příležitosti. Sedm z deseti oslovených plánuje investovat nejvíce peněz do online marketingu a více než třetina respondentů do e-shopové platformy.
Oxyshop uvádí, že hojně diskutovaná je také problematika expanze do zahraničí. Pro 25 % e-shopů je zahraničí klíčové pro budoucnost, jen 15 % ale bude letos do expanze investovat.
„Je to poměrně nízké číslo v kontextu toho, jak ideální podmínky má Česká republika díky své poloze,“ uvádí David Vurma z konzultační společnosti Acomware, podle něhož menší ochota investovat do expanze souvisí právě s nedostatkem kapitálu.
Zdroj: Oxyshop