Ovum ve své studii „Jak telco inovují“ analyzovalo přes 3 500 nových služeb telekomunikačních operátorů. Analytici zjistili, že inovace je pro přežití telco operátorů kritická. Přesto řada z nich nemá nadhled, přehnaně se obává hrozeb předních hráčů a nechápe šíři výhod inovace.
Emeka Obiodu, hlavní analytik Ovum, uvedl, že operátoři jsou při výběru partnerů příliš selektivní a přetěžují se volbou potenciálních spojenců s nereálným očekáváním příjmů.
Na místo toho zpráva doporočuje, aby telekomunikační operátoři využili partnerství pro hledání nových nápadů a získávání hodnoty z nich.
Kromě toho výzkum ukázal na důležitost upřednostnění inovací, které využívají centrálnost sítí operátorů.
„Účinná síť, která byla updatována novými inovacemi, může být zkombinována s inovativními obchodními modely pro nepřetržité poskytování hodnoty telco operátorům a jejim shareholderům,“ napsal Obiodu.
Obiodu uvedl, že dobře zpracovaná strategie může využít další, nízkonákladové produkty a služby pro doplnění a ochranu klíčových produktů.
Výzkum také zdůraznil význam komplexního přístupu k vyhodnocení výhod inovace. „Telco operátoři by měli používat pojem ‚čistý přínos inovace‘ – pro měření úspěchu jejich inovačních aktivit. Výhodou této metriky je, že sjednocuje tradiční měření používané po nové produkty, procesy a marketingové iniciativy,“ dodal Obiodu.
Podle Obiodu použití komplexního přístupu pro vyhodnocení nových nápadů umožní operátorům vyhnout se krátkozrazkosti a neporozumění, které může plynout z některých jejich předchozích inovačních aktivit.
Zdroj: ARN, Ovum