Akvizice firmy InQuira společností Oracle by měla být dokončena ještě letos. Podmínky dohody a finanční obnos nebyly zveřejněny.
InQuira obsluhuje více než 85 klientů jako Yahoo, 3M, Sprint či Avis. Její technologie má společnostem umožňovat zvyšovat efektivitu zákaznického servisu.
Zástupcům v call centru pomáhá nalézat přesné odpovědi na otázky zákazníků, a stejně tak pomáhá klientům nalézt svépomocí odpovědi prostřednictvím samoobslužných portálů a diskuzních fór. Podle webu společnosti má InQuira patentováno zpracování jazyka, které umožňuje určit „skutečný záměr“ zákazníkovy otázky.
„Očekáváme, že se InQuira stane zásadní součástí služby Oracle Fusion CRM,“ uvedl v prohlášení Anthony Lye, senior viceprezident Oracle CRM.
InQuira také partnerem SAPu a IBM
Fusion CRM je součástí dlouhodobě vyvíjeného balíku aplikací Fusion. Oracle jej vyvíjel šest let. I přes masivní vlastní vývoj je zřejmé, že některé části portfolia Fusion budou zajištěny přes akvizice.
Integrace softwaru by neměla být problematická, jelikož Oracle aplikace InQuira propojuje s CRM On Demand již od roku 2009.
InQuira spolupracuje také s firmami SAP a IBM. Oracle uvedl, že partnerství bude pokračovat jako obvykle až do té doby, než bude akvizice dokončena, poté budou partneři těžit z dalších investic do produktu.
Podle analytiků je krok logický. „Mohlo by se zdát, že výrobce jako Oracle, který již má nástroje pro správu obsahu a podnikové vyhledávání, by si mohl vyvinout vlastní systém pro management znalostí. Faktem je, že management znalostí je specifický nejen z pohledu technologie, ale i uživatelské základny,“ uvedl Ray Wang, výkonný ředitel společnosti Constellation Research.
Zdroj: IDG News Service